سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469822

  بازدید امروز : 112

  بازدید دیروز : 4

" منبری در فضای مجازی "

 
نیکوکار از کار نیک بهتر است ، و بد کردار از کار بد بدتر . [نهج البلاغه]
 
نویسنده: ::: جمعه 94/3/1::: ساعت 9:34 عصر

اولین روز از خرداد ماه نود و چهار که معطر و مزین به عطر آدینه بود، با حضور گرم مردم ولایت مدار بخش مزایجان درمصلای نماز جمعه واقامه ی یکصد و بیست و چهارمین نماز جمعه ی این بخش ، حال و هوای دیگری داشت .
خطبه اول :
امام جمعه بخش مزایجان طبق معمول هر هفته و به دلیل ارزش و اهمیت تقوا و نقش آن در زندگی افراد وجامعه ، خود و همگان را به رعا یت تقوای الهی و ترک محرمات سفارش نمودند .
امام جمعه در ادامه حلول ماه مبارک شعبان را تبریک گفت  ، مخصوصا امروز جمعه که ولادت حضرت امام حسین ع می باشد ایشان گفتند که از امام حسین ع سوال شد : چگونه صبح خود را شروع کردی ؟ فرمودند شروع کردم در حالیکه پروردگارم بالای سرم است و آتش پیش روی من است و مرگ مرا می طلبد و حساب و روز قیامت به من نگاه می کند . و من در گرو عمل خود هستم . آنچه دوست دارم نمی یابم و آنچه که بد می دارم نمی توانم از خود دور کنم . وامور من در دست دیگری است اگر خواست عذابم می دهد و اگر خواست عفوم می کند .و چه کسی از من نیازمند تر است . امام اینگونه صبح خود را آغاز می کند واین یک درس بزرگ برای ماست که خدا را شاهد خود بدانیم وآتش جهنم را روبروی خود و حساب و کتاب نظاره گر ماست و عمل ماست که وضعیت ما را مشخص می کند و... وخلاصه امور ما در دست خداست . و چه فقیری در این حالت از ما فقیرتر است ؟امام جمعه گفت که امام حسین در ادامه درحدیث دیگری در مورد افرادی که نگران گناهان دیگر افراد جامعه هستند می فرماید :از کسانی که به سبب گناهان سایر بندگان ، نگران آنها هستند و نسبت به کناهان خودشان خود را ایمن می دانند نباش .
خطیب  نماز جمعه بخش مزایجان گفت : در ماه شعبان ولادت امام سجاد ع را داریم که درادامه دراین خصوص مطالبی بیان می شود . اوضاع و شرایط زمان امام سجاد ع ، اوضاع خفقان و سختی بود . واین امام مهمترین تکلیف خود را زدودن خرافه ها از دین می دانست با دو روش : 1- بیان پند ها و حقایق 2- تبیین معارف دینی در قالب دعا .که صحیفه سجادیه از آن حضرت است وبعد از قرآن و نهج البلاغه یکی از گنجینه های مهم دینی برای ماست ولازم است که ازآن استفاده کنیم به خصوص جوانان .
خطیب جمعه در ادامه به نکاتی از مسائل احکام اشاره کرد و گفت : یکی از نکاتی را که باید رعایت کنیم ، قبله است و تعیین درست جهت آن . یکی از راه های مطمئن و آسان این است که در روز هفتم خرداد ماه ، در ساعت  سیزده و چهل وهشت دقیقه ، خورشید دقیقا عمود بر خانه کعبه می تابد و ما هر کجا که  میله ای یا شاخصی را در زمین به صورت عمودی  فرو کنیم ، سایه آن شاخص را که تعیین کنیم ، جهت خلاف آن ، جهت دقیق قبله است .
نکته دیگر ، نزدیک شدن ماه مبارک رمضان و نیاز مساجد و محله ها به مبلغ و روحانی است که لازم است مساجد و محله هایی که نیاز دارند به سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان کتبا  اعلام کنند .
خطبه دوم :
امام جمعه بخش مزایجان در ابتدای خطبه دوم گفت : در هفته ی گذشته مقام معظم رهبری در بیانات خود در دانشگاه افسری ، در خواست بازدید از مراکز هسته ای و نظامی و گفتگو با دانشمندان را یک زیاده خواهی دانستند و فرمودند : من این اجازه را نخواهم داد وبه مسوولان شجاع فرمودند که تنها راه مقابله با این زیاده خواهی ها عزم و اراده جدی در این زمینه است .دشمنان بدانند که بازرسی از مراکز نظامی و هسته ای جاسوسی رسمی است و پاسخ آن سرب داغ خواهد بود . ( تکبیر نمازگزاران)
خطیب جمعه همچنین به بیان و بررسی مناسبت های هفته پرداخت وعنوان کرد : امروز، اول خرداد ماه ، ولادت امام حسین ع و روز پاسدار می باشد ، پاسدار معنای وسیعی دارد از جمله : پاسداری از نفس ، ارزشها ، اسلام ، میهن و ... به تعبیر امام خمینی ره ، پاسداری از اسلام و قرآن کریم  همان صراط مستقیمی است که در نماز طلب می کنیم .
دوم خرداد ، ولادت حضرت ابو الفضل العباس ع است که بسیار مورد علاقه مردم قرار دارند و این به خاطر ولایت پذیری آن حضرت است که روز جانباز هم هست و این روز را به رهبر معظم انقلاب بزرگ جانباز این انقلاب تبریک عرض می کنیم .
جانباز همان انسان خود باوری است که کرامت و شجاعت را در جان خود جای داده ، همان شهیدان زنده ای که خداوند این فرصت را همراه با آزمایش به آنها داده و تنها تفاوتشان با شهید این است که خداوند آخرین رشته ی ارتباطی آنها را با دنیای مادی قطع نکرده است .جانباز باقی مانده تا وظایف نیمه تمام را تمام کند . جای ستایش دارد جانبازی که بالای 70 در صد جانبازی دارد اما هر هفته در نماز جمعه شرکت می کند و در عوض افرادی بعد از گذشت سه سال  ازبرگزاری نماز جمعه هنور یک بار هم در در این مراسم و عبادت معنوی شرکت نکرده اند .
امام جمعه گفت : پیامبر گرامی اسلام در مورد دو جانباز در صدر اسلام می فرما یند : " رشته نخی از دستمال این دو در بهشت ، بسیار گرانبها تر از طلاو زیور آلاتی است که فاصله بین زمین و آسمان را پر کند ، به شرط آنکه با عهدی که با ما بسته ، باقی بماند .

حجه الاسلام میر شکاری گفت :مناسبت دیگر ولادت امام سجاد ع می باشد که در خطبه اول مطالبی بیان شد . همچنین مناسبت دیگر آزاد سازی خرمشهراست که امام خمینی ره فرمودند " خرمشهر را خدا آزاد کرد " تا اهمیت این روز را نشان دهند .
امام جمعه بخش مزایجان در پایان خطبه های این هفته به حوادثی که در چند روز اخیر در سطح بخش اتفاق افتاد اشاره کرد و گفت : اولا حادثه خبر نمی کند و بار ها گفته ایم که رعایت قوانین و رانندگی صحیح از بسیاری از خوادث ناگوار جلوگیری می کند.
ثانیا، نبود امکانات بعد از حادثه است که دغدغه مردم است . ظرف یک هفته دو تصادف در شهر مزایجان و حومه اتفاق افتاده ، که مردم دو خواسته دارند به خصوص از مسوولین استان : 1- اورژانس 115 شهری 2- شبانه روزی شدن درمانگاه مزایجان ، حتی اگر در همین مراسم نماز جمعه  که جمعیت هزار نفری حضور دارند خدای ناکرده  اتفاقی بیفتد نه آمبولانسی هست و نه امکاناتی . بار ها هم در خواست کرده ایم اما جواب نگرفته ایم .

حاج آقا میرشکاری ، امام جمعه ی بخش مزایجان در پایان خطبه های این هفته از مسوولین خواست تا توجه جدی به انجام پروژه های در دست اقدام داشته باشند ، مخصوصا جاده مزایجان به سروستان که نیاز به این همه سر و صدا ندارد . و از مردم هم خواست که مطالبات خود را از طریق راه های قانونی پیگیری نمایند.
والسلام

""متن خطبه ها در سایت امامت""


 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک