سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469783

  بازدید امروز : 73

  بازدید دیروز : 4

" منبری در فضای مجازی "

 
دانش، حرز (نگهدارنده) است . [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: ::: یکشنبه 94/2/27::: ساعت 9:0 صبح

به لطف و فضل الهی ودر سایه ی توجهات حضرت ولی عصر آقا حجه ابن الحسن ، امام زمان (ع) یکصد و بیست و سومین نماز جمعه ی بخش مزایجان، با شکوه همیشگی، در تاریخ بیست و پنجم اردیبهشت ماه نود و چهاردر مصلای نماز جمعه برگزار گردید .

خطبه اول :

 امام جمعه بخش مزایجان در ابتدای خطبه های این هفته همگان را به رعایت تقوای الهی توصیه فرموده وخطبه ها را با حدیثی از امام علی (ع) آغاز کردند که این امام بزرگوارمی فرمایند : بهترین احزاب و گروهها ، گروهی است که مبنایش خداوند متعال باشد و عبارت حزب الله هم از همینجا گرفته شده است . ودر قرآن هم در تمجید این گروه مطالبی ذکر شده است .همچنین این امام بزرگوارمی فرمایند : آیا می خواهی از حزب پیروز خداوند باشی ؟ که خود پاسخ می دهند : اگر کسی می خواهد چنین باشد  ، اولا باید تقوا پیشه کند و دوم اینکه کارها یش را درست انجام دهد . همچنین امام (ع) میفرمایند : خداوند با کسانی است که از خدا پروا دارند وکارهایشان را به نحو درست و صحیح انجام می دهند .

 امام جمعه گفت :خداوند به انسانها نعمتهایی می دهد ودر قبال اینها ، از انسان ها سوال می کند ، که بعضی از آنها را در هفته های قبل گفتیم واین هفته به نعمت دیگری اشاره می شود وآن ، نعمت بزرگ نبوت است .واین از نعمت هایی است که به طور ویژه از انسان ها سوال می شود . وبعد از توحید از نعمت نبوت پیامبر گرامی اسلام (ص) سوال می شود .و نعمتی بالاتر از این نعمت وجود ندارد و خداوند بر مومنین منت نهاده که چنین پیامبری را برای آنها فرستاده است .

امام جمعه گفت : شما را به نکته ای متوجه می کنم و آن اینکه : اگر شما به کتاب مفاتیح الجنان مراجعه کنید در آداب شب و روز مبعث نکته ی دقیقی است وآن نکته اینکه ، در شب مبعث زیارت امام علی (ع) سفارش شده ، زیرا قائدتا باید به طور معمول به زیارت پیامبر رفت یا زیارتنامه ایشان را خواند، اما روایات ما را به نجف اشرف ارجاع داده و زیارت امام علی (ع) ذکر شده است و خود این موضوع جای سوال هست که در عید مبعث که متعلق به پیامبر می باشد ، چرا باید به زیارت امیر المومنین رفت ؟ شاید یک نکته اش این باشد که راه ورود به ساحت مقدس پیامبر ، علی (ع) می باشد . وبا توجه به حدیث " انا مدینه العلم و علی بابها ... " می توان به این نکته پی برد .وشهری که در این حدیث به آن اشاره شده است ، شهری است که همه چیز در آن هست وباید از طریق حضرت علی (ع) به این شهر وارد شد .وباز اینجاست که پیامبر دراین حدیث می فرماید : اگر کسی علم و حکمت می خواهد باید به این امام بزرگوار مراجعه کند .وشب مبعث ، شب پی بردن به اهمیت حضرت علی ع هست. واینکه بعد از ماه رجب ، ماه شعبان وپس از آن ماه رمضان می باشد خود نکته ی دیگری دارد و آن هم اینکه از امام علی ع شروع وبعد می رسد به پیامبر ودرادامه وارد ماه خدا می شویم .زیرا ماه رجب ماه علی (ع) و ماه شعبان هم ماه پیامبر(ص) و ماه رمضان هم که ماه خداست .

امام جمعه درادامه گفت :اینکه چرا باید درروز مبعث به زیارت علی (ع) رفت ؟ نکته ی دیگرش این است که طبق آیات و روایات ، امام علی (ع) از پیامبر(ص)جدا نیست ونفس و جان پیغمبر است . همچنین خود امام علی (ع) می فرمایند که حضرت زهرا (س) وامامان بعدی نیز ، نفس وجان پیامبر هستند. خطیب جمعه در پایان گفت : ان شاء الله خداوند توفیق دهد سبک زندگی را از پیامبر گرامی اسلام فرا بگیریم .

خطبه دوم :

خطیب جمعه درابتدای این خطبه هم همگان را به تقوای الهی سفارش کرد و گفت :توصیه به تقوا در گرو شناخت تقواست . تقوای الهی آن است که اعمال ، رفتار وگفتار ما طوری باشد که در ظاهر و باطن خداوند را شاهد وناظر برتمامی اعمال خود ببینیم .

پس از این امام جمعه ،به سفر رهبر معظم انقلاب ( دامت افاضاته )به سمنان اشاره کرد وبه نقل از رهبر معظم انقلاب گفت : تجلیل از شهدا کار ارزشمند و ذخیره ی ماندگاری برای انقلاب است  امام جمعه بخش مزهمچنین درادامه محورهای اصلی سخنان رهبر انقلاب رابیان کرد که عبارت بودند از :

 1- جوان امروز در معرض خطرات تهاجم فرهنگی است .

2- عرصه فرهنگی مهمترین صحنه رویارویی با دشمنان است .

3- ترویج فرهنگ ایثار وشهادت طلبی یک فریضه است .

4- یکی از مهمترین ابزار های مقابله با تهاجم فرهنگی ترویج فرهنگ دفاع مقدس و شهادت طلبی است . که دشمن در این زمینه تبلیغ گسترده ای دارد .

امام جمعه به مناسبت های هفته هم اشاره کرد وگفت:

امروز جمعه ، روز جهانی خانواده این کوچکترین واحد اجتماعی است و طی آمار منتشره ، طلاق یکی از آفات مهم است که دخالت خانواده ها در زندگی زوجین یکی از عوامل موثر در این رخداد می باشد و به دلیل عدم آشنایی خانواده ها با مهارتهای زندگی ، دخالتهای آنها باعث مشکلات فراوان واز جمله طلاق در بین زوجهای جوان شده است. امام جمعه در این زمینه به خانواده ی برتر اشاره کرد و گفت : خانواده ای که با استانداردهای اسلامی مطابقت دارد ، خانواده ی برتر می باشد .وملاک این خانواده (خانواده برتر) برخورداری از فضایل معنوی و اسلامی است .مثل خانواده ی حضرت ابراهیم ، مریم ، شعیب ویحیی و همچنین ائمه اطهار   ( علیهم السلام ) که قرآن از ایشان به عنوان خانواده های برتر یاد می کند . وبرخی از ویژگیهای این چنین خانواده ها ، مناسبات اسلامی زن و شوهر – ارتباط محارم و شناخت حریم آن – شیوه ی زندگی زاهدانه و تربیت صحیح نسل آینده و ... می باشد .

 مناست دیگر مبعث پیامبر گرامی اسلام (ص) می باشد که ایشان در سن 40 سالگی و 13 سال قبل از هجرت به پیامبری مبعوث شدند.و چیزی که برای امت اسلامی ایجاد مسوولیت می کند این است که امتی منسوب به پیامبر است که پیرو پیامبر و سیره ی ایشان باشند.ودراین زمینه سران رژیم صهیونیستی منافع خود را در ایجاد تفرقه و جدایی بین مسلمانان می بینند . واین چیزی است که متاسفانه سران احمق آل سعود متوجه آن نیستند و این صهیونیستها عرب ها را به جان هم انداخته اند و آل سعود وهم پیمانانشان ، در حقیقت منافع این رژیم را تامین می کنند ودر این میان تنها ایرا ن اسلامی است که به هر نحو ممکن قصد کمک رسانی به مردم مظلوم یمن را دارد .و مساله ی یمن مساله ای انسانی است وآل سعود متاسفانه با دست درازی به سمت آمریکا ، چیزی جز اضمحلال و نابودی نصیب شان نخواهد شد .و در این زمینه هم با توجه به موج بیداری اسلامی و با امید به خدا واتحاد و انسجام امت اسلامی ، کاخ های ظلم و ستم فرو خواهد ریخت.

در پایان خطبه های این هفته ، امام جمعه با توجه به حضور فرمانداردر جمع نمازگزاران ، به طرح های عمرانی دردست اجرا در سطح بخش مزایجان اشاره کرد و گفت : تا فصل مناسب برای کار فراهم شده است ( بهار وتابستان ) بحث گاز و جاده را شدیدا پیگیری و خبر های خوش و عملیاتی را برای مردم به ارمغان بیاورند .

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

     

""متن خطبه ها در سایت امامت""

 


 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک