سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469785

  بازدید امروز : 75

  بازدید دیروز : 4

" منبری در فضای مجازی "

 
تلخى این جهان شیرینى آن جهان است و شیرینى این جهان تلخى آن جهان . [نهج البلاغه]
 
نویسنده: ::: شنبه 94/2/19::: ساعت 4:19 عصر

جمعه ای دیگر فرا رسید وبه یاری خداوند متعال، یکصد وبیست و دومین نمازجمعه بخش مزایجان ، باحضورپرشورنمازگزاران ، درهجدهم اردیبهشت ماه نود و چهار ،درمصلای نمازجمعه وبه امامت حاج آقا میرشکاری ،  امام جمعه محبوب ، برگزار گردید .

خطبه اول :

ابتدا امام جمعه همگان را به رعایت تقوای الهی توصیه کردند وبا ذکر حدیثی از امام علی (ع) اینچنین خطبه های خود را آغاز نمودند :

امیر المومنین علی (ع) در نهج البلاغه خطبه 103 در رابطه با نوع نگاه به دنیا میفرمایند : ای مر دم نگاهتان به دنیا همانند نگاه پارسایان و زاهدان به دنیا باشد کسانیکه بی اعتنا به دنیا هستند ،چون به خدا سوگند دنیا به زودی ساکنان خود را از میان بر میدارد.

حضرت در ادامه دلیل محکمی می آ ورد :دنیا ساکنان خود را از میان بر میدارد به صورت نا گها نی و مصیبت بار و آنچه از دنیا رفته بر نمیگردد و بعضی منتظر آینده اند که نسیه است و معلوم نیست که عمر کفاف دهد .

دنیا شادی ها یش با نگرانی است .آنها که به توان خود مینازند توان آنها به سستی و ضعف میگراید .

زیباییهای دنیا شما را فریب ندهد زیرا این زیباییها خیلی زود از بین میرود و بعلاوه زیباییها مدت کمی با شما خواهند بود .پس نگاهتان به دنیا چنین نگاهی باشد .

ایشان در ادامه ی سلسله مباحث سبک زندگی اسلامی گفتند :

اسلام به ما میفرماید حریم دیگران ا رعایت کنید. حریم افراد خانواده و...

روایت داریم که کسی که از راهی میگذرد و درب حیاطی باز است نباید داخل منزل را نگاه کند امروزه با پیشرفت بشریت ضرورت رعایت این مسائل بسیار بیشتر به نظر میرسد،مانند تلفن همراه .

امام جمعه گفتند : سوال شده که در اسلام چه حکمی برای افرادی که اقدام به کبوتر بازی میکنند آمده؟ پاسخ : به خودی خود اشکالی ندارد، اما چون این کار موجب آزار و اذیت همسایگان میشود ودید اجتماع نسبت به فرد کبوتر باز دید خوبی نیست ، اکثرا قریب به اتفاق مراجع فرموده اند که اگر موجب مفسده ای بشود و آزار و اذیت دیگران را به دنبال داشته باشد ویا منع قانونی داشته باشد گناه است و اشکال دارد .

وهمچنین پنجشنبه مصادف با شهادت امام موسی کاظم (ع) میباشد و روایتی از ایشان :

از خدا در نهان های خویش شرم بدارید و از گناه و معصیت شرم کنید همانگونه که در برابر مردم شرم میکنید .

یکی از سخت ترین دوران شیعیان ،زمان امام کاظم (ع) بود به نحوی که حتی نام بردن ان حضرت ،جرم محسوب میشد .البته امام ویارانش طبق وظیفه ای که داشتند از مبارزه و فعالیت دست بر نداشتند وحکومت وقت را به ستوه در آوردند .که در پایان نیز ایشان را به شهات رساندند. و با ذکر مصیبت امام کاظم علیه السلام خطبه اول به پایان رسید.

خطبه دوم:

خطیب جمعه بخش مزایجان دراین خطبه نیز مجددا همگان را به رعایت تقوای الهی توصیه کردند وفرمودند :

در هفته ای که گذشت برپایی مراسم اعتکاف در همین مسجد را داشتیم و عاشقان عبادت و بندگی در این مسجد معتکف شدند ضمن تشکر از بانیان اعتکاف و ستاد

اعتکاف ، امیدوارم که معتکفین عزیز بر عهد خود با خداوند استوار بمانند وان شاالله در سال های آینده بهتر و به خصوص آقایان استقبال بیشتری داشته باشند هر چند امسال هم استقبال خوب بود . اعتکاف آمادگی همه جانبه برای یاری امامت و ولایت است  .

روز گذشته اولین همایش تجلیل از خیرین مدرسه ساز تشکیل شد . ضمن تشکراز مدیریت آموزش و پرورش بوانات و همه ی همکاران ایشان ، دعوت می کنیم از

کلیه مردم که به هر نحوی که می توانند در این امر خیر شرکت کنند . با توجه به عدم رعایت عدالت در توزیع فضاهای آموزشی در گذشته وبخصوص اجحافی که به

بخش مزایجان شده ، امیدواریم که ثمره این همایش برای بخش مزایجان نمود بیشتری داشته باشد .

واما چند نکته لازم در ارتباط با سفر ریاست محترم جمهوری به فارس :

ظاهرا این سفر، ثمره ای برای شهرستان ما نداشته است اما نکته مهم این که ما زیاد نباید منتظر آنها وکمک ایشان باشیم و خودمان شروع کنیم بخصوص با وجود معادن موجود در شهرستان . ونکته ی دیگر وحدت و اتحاد وهمدلی بین مردم و مسوولین برای پیشبرد امور می باشد . نکته ی دیگر در مورد سفر ریاست جمهوری (دولت)، این است که با توجه به اینکه خود ، منتقد سفرهای استانی بودید ، شکل  سفرها را تغییر دهید و بدون تشریفات به استان سر بزنید تا توقعی هم ایجاد نشود و درا ین سفرها عدالت را رعایت کنید ، استان پهناوری مثل فارس با استانی دیگر که یک ششم این استان میباشد نباید به یک صورت دیده شود .

 امام جمعه در رابطه با دیدار رهبر انقلاب با معلمین گفت :  رهبر عزیز انقلاب در سخنان خود به اهمیت آموزش و پرورش و معلم پرداختند و رسالت آنها را تربیت

نسلی شایسته و خوب عنوان فرمودند ولازمه ی آنرا اجرای طرح تحول بنیادین در آموزش و پرورش دانستند .درادامه ایشان فرمودند که باید معیشت معلمان مورد توجه قرار گیرد وانجام هزینه در آموزش و پرورش نوعی سرمایه گذاری است .ایشان همچنین نگرانی خود را از سوء استفاده دشمنان از این فضا ، هشدار دادند .

 به نقل ازرهبر انقلاب در ادامه  گفتند : مذاکره در سایه تهدید را قبول ندارم وبا توجه به اینکه قبلا در زمان ریاست جمهوری قبلی نیز عرض کردم ، دوران " بزن و در رو " به پایان رسیده است . حاج آقا میرشکاری گفت : خوشحالیم وخداوند را شاکریم که چنین رهبر شجاع و مدبری داریم . ایشان به گروه مذاکره کننده توصیه فرمودند که به هیچ وجه زیر بار ظلم و زورگویی نروند  وگفتند که تیم مذاکره کننده در صورتی که دوباره تهدید شنید ، مذاکره را ترک کنند ومیدان عمل را به فرزندان رشید اسلام و انقلاب در نیروهای نظامی بسپارند.

امام جمعه بخش مزایجان گفت :   آمریکا هیچ آبرویی در منطقه ندارد وبا حمایت از عربستان ، ایران را که کمک دارویی به یمن می کند  متهم می کند .ان شاالله امروز کمک های مالی خود را برای مردم یمن در نظر بگیرید و هم در راهپیمایی که به همین مناسبت برگزار می گردد ، شرکت کنیم .

درپایان امام جمعه اشاره ای به مناسبت ها ی هفته داشتندو گفتند : امروز روز هلال احمر وصلیب سرخ می باشد که ضمن تبریک به عزیزان در این نهاد ها ، سکوت

 صلیب سرخ جهانی و سایر نهادهای بین المللی را محکوم می کنیم .مناسبت دیگر شهادت امام موسی کاظم (ع) است که در خطبه اول به آن پرداخته شد .

والسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته



""متن خطبه ها در سایت امامت""

 


 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک