سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469791

  بازدید امروز : 81

  بازدید دیروز : 4

" منبری در فضای مجازی "

 
خداوند ـ عزّوجلّ ـ، هرگاه بنده ای را دوستبدارد و او اندکْ کار خیری انجام دهد، در برابر آن اندک، به اوپاداشِ بسیار می دهد و دادن پاداش بسیار در برابر کارِ اندک، براو سنگین نمی آید . [امام صادق علیه السلام]
 
نویسنده: ::: جمعه 94/2/11::: ساعت 9:14 عصر

به لطف ایزدمنان ، یکصدوبیست و یکمین نمازجمعه بخش مزایجان ، درسال نودوچهار،به امامت حجه الاسلام میرشکاری،درروزجمعه یازدهم اردیبهشت ماه ، باحضور گرم وپرشوروهمیشگی

نمازگزاران بخش ، برگزارگردید.

خطبه اول :

خودم وهمه ی شما بزرگواران را به رعایت تقوای الهی وانجام دستورات خداوند وپرهیز از گناه توصیه می کنم .ایام ولادت مولا علی (ع) که دلهای ما به محبت او منور ونورانی است را تبریک عرض می کنم .

السلام علی مولانا امیرالمومنین . یکی از موضوعاتی که در سبک زندگی اسلامی قابل بررسی است بحث شکرگزاری است .دین سفارشات زیادی در این زمینه دارد وبه ما توصیه کرده که نسبت به کارها وافرادیکه به ما خدمت می کنند ، شکرگزار باشیم که این باعث رونق گرفتن مهر ومحبت وانجام کارهای خیر در جامعه می شود .نام امیرالمومنین وبیان فضایل علی (ع) گناهان را پاک می کند وهر کسی که فضایل علی(ع) را بنویسد یا بخواند یا بگوید ونقل کند ویا بشنود ، تمامی گناهان او بخشیده می شود .پس انسان مومن وزرنگ با گوش دل وجان این فضایل را می شنود.

چند چیز است که طبق روایات پاک کننده ی گناهان است : 1- ذکر فضایل امام علی (ع) 2- خواندن بعضی از نمازها که در کتابهایگوناگون نقل شده است . 3- ذکر مقدس صلوات بر محمد وآل محمد (ص) .

آمده است که درروز قیامت از نعیم (نعمتها) سوال می شود.نعمت هایی مثل " امنیت ، عافیت ، توحید ، و ولایت امام علی (ع) وامامان بعد ازایشان .جواز عبور از پل صراط حب علی (ع) می باشد واین محبت ، کلید وراه گشا می باشد .ودراین محبت ، شاه کلید ، محبت امام علی (ع) می باشد .همچنین نعمتی که پیامبر اکرم (ص) مامور است به دیگران برساند وابلاغ کند ، بیان ورساندن فضایل علی (ع) به دیگران است . در حدیث است که امام رضا (ع) در جواب این سوال که  آن چه نعمتی است که خداوند از آن  ازمردم سوال می کند ؟ فرمودند : دراینجا منظور آب وغذا وامثال اینها نیست بلکه منظور ولایت ما اهل بیت می باشد .البته قبول ولایت هم باید درعمل واجرا به اثبات برسد نه درسخن گفتن و زبانی .امام صادق (ع) می فرمایند : نعمت خداوند درروز غدیر به مردم اعلام شد ولی کسانی ، کفر ورزیدند وآنرا انکار کردند .همچنین نقل شده که جابر در کوچه های مدینه حرکت می کرد ودائم این سخن را به زبان می آورد که : امیر المومنین بعد از پیامبر ، بهترین نوع بشر است ، هرکس این را نپذیرد کفران نعمت کرده است .شاکر واقعی کسی است که نعمت ولایت امام علی (ع) را بپذیرد وقبول کند . همه ی این آیات وروایات نشان ازشان بلند و قدرو عظمت مولا علی (ع) می باشد.پس چه خوب است که ما هم بعنوان شیعه مولا ، پیرو واقعی آن حضرت باشیم ودرتمامی مراحل رهنمود های این امام همام را فرا روی خود داشته باشیم و آنها رابکار بندیم .سنت پسندیده ی روز پدر نیز به مناسبت ولادت این امام همام به این عنوان ، نامگذاری شده است .وپدرها هم سعی کنند محبت خود را به فرزندان خود بیشتر کنند وفرقی بین فرزندان خود از نظر پسر ودختر نگذارند . اللهم اغفر للمومنین والمومنات .

خطبه ی دوم :

مجددا همه عزیزان را به رعایت تقوای الهی و پرهیز ازگناه و معصیت توصیه می کنم .امام هادی (ع) می فرمایند : کسی که از خدا پروا کند و حرمت خداوند را نگه دارد ، دیگران نیز از او پروا می کنند وهر کس از خداوند فرمان برد ، دیگران هم فرمان او را می برند .این هفته استان فارس میزبان رییس جمهور وهیات محترم دولت بود. ما منتظر هستیم تا ببینیم که هیات دولت چه مصوباتی را برای پیشرفت این استان وخدمت به مردم آن به تصویب رسانده اند. ودراین راستا مسوولین شهرستان بوانات هم خواسته ها وانتظارات مردم این منطقه را مکتوب کرده وبه سمع و نظر هیات دولت رسانده اند . نکته ای که در این راستا باید عرض کنم این است که از شعاری که بعنوان شعار امسال از طرف مقام عظمای ولایت مطرح شد نباید سوء استفاده شود و نباید بر علیه خود این شعار استفاده کنند . از این شعار برای خاموش کردن منتقدان استفاده نکنند و جامعه را حساس و تحریک نکنند .عقل ومنطق حکم می کند که خود گوینده وبیان کننده ی یک مطلب وسخن ، بهتر از هر کسی آنرا تبیین و تفسیر میکند ودر اینجا هم باید ببینیم که مقام معظم رهبری (دامت برکاته) چگونه این شعار را تاویل و تفسیر می کنند و ما نیزاز ایشان باید تبعیت وپیروی کنیم .دولت درزمینه ی وظایف و مسوولیت های خود دو وظیفه ی عمده را بر عهده دارد ، یکی اینکه  طرح ها ی لازم برای پیشرفت جامعه را پیشنهاد دهد و دیگر اینکه بعداز تصویب این طرح ها از سوی شورای نگهبان و مجلسشورای اسلامی و همچنین تایید مقام معظم رهبری ، آنها را به مرحله ی اجرا در آورد .

این جزء اختیارات دولت نیست که سیاستهای کلی نظام را تبیین و تعیین کند دولت فقط مجری این کار است. رییس جمهور در راستای همدلی ، ازبیان واژه های متشابه در مورد شعار سال پرهیز کند. زیرا مبنا اسلام است وتفکیک بین اسلام وقانون اشتباه است اینکه ایشان بخواهد اشعار حافظ را مبنا قرار دهد اشتباه است زیرا مضامین اشعارو رهنمود های حافظ در اشعارش جنبه ی شخصی دارد وما نباید در مورد ارزشها ومبانی دینی از آن نتیجه گیری کنیم .مناسبتها : امروز جمعه یازدهم اردیبهشت ، روز جهانی کار وکارگر می باشد . پیامبر گرامی اسلام می فرمایند : هر کس از دسترنج خود استفاده کند در قیامت در شمار پیامبران خواهد بود و مقام معظم رهبری هم کلید حل مشکلات اقتصادی جامعه را مربوط به داخل جامعه می دانند وتوصیه دارند که با حرف وسخن حل نمی شود بلکه با ابتکار وعمل به دست می آید .

شنبه سیزدهم رجب وآغاز ایام اعتکاف می باشد .در ایام اعتکاف باید از حال وهوا وفضای بیرونی و ابزارها و وسایل مربوط به آن خارج شده وبا ایجاد زمینه ی مناسب به تفکر وتعقل در مورد خود و کم وکاستیهای خود بپردازیم. همچنین این روز مصادف است با شهادت آیت الله مطهری و بزرگداشت روز معلم .و معلمان سعی کنند با الگو قرار دادن شهید مطهری ، دانش آموزان را هر چه بیشتر با تفکرات ورهنمود های این استاد گرانمایه آشنا سازندوبه سمت پیشرفت و روشنگری سوق دهند .دوشنبه هم مصادف است با سالروز وفات حضرت زینب (س) ، اسوه ی صبر و پیام رسان واقعه ی عاشورا .

والسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته

""متن خطبه ها در سایت امامت""


 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک