سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469721

  بازدید امروز : 11

  بازدید دیروز : 4

" منبری در فضای مجازی "

 
استمرار غفلت، بینایی را کور می کند . [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: ::: شنبه 94/2/5::: ساعت 9:57 صبح

به یاری خداوند متعال، یکصد وبیستمین نمازجمعه بخش مزایجان باحضورپرشورنمازگزاران ازسراسر بخش، درروزجمعه چهارم اردیبهشت ماه نود و چهار ،درمصلای نمازجمعه وبه امامت حجه الاسلام جعفرزاده ،  امام جمعه موقت بخش ، برگزار گردید .

خطبه اول :

همگان را به رعایت تقوای الهی توصیه می کنم .

ماه رجب ماه عبادت و بندگی ، ماه استغفار وبرگشت به خدا . خداراسپاسگزاریم بخاطر توفیق درک ماه رجب دیگری وازخداوند خواستار توفیق عبادت واستغفاررا داریم .ازخداوند فرج آقا امام زمان (ع) و سلامتی رهبرمعظم انقلاب (دامت افاضاته)راخواستارم .

انسانهای یک جامعه نسبت به هم بی تفاوت نباشند .ازآنجاکه اسلام دینی همه جانبه است ، یکی ازدستوراتش وهمچنین توصیه های ائمه ، کمک به یکدیگراست.زمانی که مومنی ،مسلمانی، نیازبه کمک دارد. درچند بخش این بحث رامطرح می کنم .

آثارمثبت کمک کردن به دیگران :

اگرانسان بتواند وازدستش بر آید که کمکی بکند آثار بسیارخوبی دارد . یکی ازیاران امام صادق (ع) به حضرت عرض کرد آیا مومن برای مومن رحمت است ؟ عرض کردند بله . یعنی اگر مامسلمانان درزمینه ای دستمان باز بود، و توان کمک داشته باشیم ، باید کمک کنیم زیرا این رحمت الهی است که نصیب ما شده است .و باید دیگران راهم بهره مند کنیم . درقیامت انسانهایی که رحمت هایی قراربوده به آنها تعلق بگیرد وخودشان مانع شده اند بسیاراظهارندامت می کنند .امام باقر(ع) می فرمایند: اگرانسان ازکمک مسلمانی بخل بورزد وبرای برآمدن حاجات مومن اقدامی نکند دچارکمک کردن به فرد باطلی می شود. یکی ازآثارشوم کمک نکردن به مسلمان (درصورت توانایی) گرفتاری به سختیها وشدائد درروز قیامت است .در روزی که ما بسیار نیاز به رحمت  و کمک داریم و همه ازیکدیگر فرار میکنند حتی فرزند وپدر و مادر ازیکدیگر ،وحاضر به کمک به هم نیستند . دردنیا دستمان بازاست برای کمک کردن اما در قیامت نه . اگربه مومنی قرض الحسنه ای بدهیم که مشکلش برطرف شود ، باتوجه به قرآن ، سوره حدید ، خداوندپاداش مضاعف به ما می دهد .عرب ها به قیچی " مقراض " می گفتند ،یعنی وسیله ی برش ، قرض دادن هم چون ما مقداری ازاموال خودرا قیچی می کنیم  و به دیگران می دهیم ، قرض گفته می شود . قرض دادن برترازصدقه است.قرض 18 ثواب دارد وصدقه 10 تا .زیرا زمانی که کسی تقاضای قرض می کند نیازمند شده است وکارد به استخوانش رسیده .اما صدقه ممکن است به کسی برسد که نیازی هم ندارد مانند متکدی ها که شاید روزانه 200 هزارتومان هم درآمد داشته باشند یا بیشتر .پیامبر (ص) می فرمایند : خداوند به کسی که قرض به مومنی می دهد و صبرمی کند در بازگرفتن آن ، میفرماید عملت راازسربگیر، یعنی همه ی گناهان گذشته ی او را می بخشد.

یکی ازیاران امام صادق به همراه ایشان به طواف رفت ، قبل ازطواف فردی که درنزدیکی محل طواف بود به همراه امام گفت : فلانی :من آنجا نشسته ام .امام فرموند چه می گوید ؟ گفت به من قرض داده وپولش را می خواهد ،گفتم  بعد از طواف به تو می دهم.او هم گفت آنجا منتظر است . امام فرمودند اول قرض را که  به تو داده  برگردان  و سپس به طواف بیا . که این نشانه ی اهمیت قرض دادن  و بازگرداندن آن است .

پیامبر(ص) می فرمایند : کسی که درراه خداقرض می دهد وگیرنده ی قرض با تاخیر به او پس می دهد به ازای هر روز تاخیر برای او صدقه نوشته می شود تا قرض به او برگردد .و در جای دیگری می فرمایند : کسی که مهلت می دهد در قرض ، درقیامت درسایه ی عرش و رحمت خداوند قرار دارد .

ازدیگرآثارقرض دادن این است که ملائکه به او درود می فرستند .همچنین خداوند درروز قیامت با او مدارا می کند زیرا دردنیا با بندگان مدارا کرده اند. از طرف خداوند ندا می رسد : از او درگذرید .             

نکته ی مهمی  که لازم است گفته شود ، افرادی قرض می گیرند وبر نمی گردانند یا خیلی اذیت می کنند و فرد  خیّر را پشیمان می کنند .درروایات درمورد افرادی که تاخیر می کنند واذیت می کندد آمده : درازای هرروزتاخیر خداوند او را حبس می کند وعذابی سخت می کشد . امیدواریم درماه رجب خداوند توفیق کمک به دیگران عطا فرماید .

خطبه دوم :

توصیه به رعایت تقوای الهی

یکی ازمسائلی که این روزها جهان اسلام را به خود مشغول کرده ، حمله ی متجاوزانه ی رژیم عربستان به یمن است . ممکن است برای عده ای روشن نباشد که چرا آل سعود به یمن تجاوز کرده .اگر به گذشته ی آل سعود نگاه کنیم وموسس آن را بشناسیم  و روابط  آنها را با غرب  بررسی کنیم  و ببینیم  نظریه پردازآل سعود که ابن تیمیه حرانی بوده ،چطورآدمی بوده خیلی ازمسائل برای ماروشن می شود .این فرد قائل به جسمانیت خداوند بوده که حتی یک بار بالای منبر که رفته این را تکرار کرده است . محمد بن  عبدالوهاب با کمک انگلیس مکار ، نظرات ابن تیمیه رادوباره زنده کرد وجدش یهودی بود وایدئولوژی جدیدی راه انداخت .حتی درعربستان هم جنایات بسیاری کرد وسنی و شیعه را مشرک به خداوند خواند وقبور ائمه راتخریب کردند .یکی ازمفتی های آنان که به درک واصل شده ، هنگام مرگش گفت ، من آرزویی داشتم که نتوانستم آن را به دست بیاورم ، وآن خراب کردن بت بزرگ است ، سوال کردند بت بزرگ چیست ؟ گفت ( نعوذ بالله ) قبر پیامبر . اینها چنین عقایدی داشتند .درسال 66 حجاج را به خاک وخون کشیدند (باتحریک آمریکا وانگلیس) که  500  نفر شهید شدند و  700  نفر زخمی شدند . امام خمینی (ره) بعدازآن قضیه فرمودند : اگرما صدام را ببخشیم ، هیچگاه آل سعود را نخواهیم بخشید. وترس آل سعود هم امروز همان فریاد ظلم ستیزی ائمه و نشر آن توسط شیعه است .

خداوند درآیه الکرسی می فرمایند : که ما شماها را از تاریکی  به  سوی نور هدایت می کنیم .اما ظالمان ، اولیای زیادی دارند وطاغوت اولیای آنهاست .

" موضع مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران در جهان حمایت از مظلوم بوده وهست وبه رهبری مقام معظم رهبری ، ان شاءالله ادامه خواهد داشت .

 والسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته


""متن خطبه ها در سایت امامت""


 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک