سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469842

  بازدید امروز : 17

  بازدید دیروز : 115

" منبری در فضای مجازی "

 
هان! بی گمان ما اهل بیت، درهای حکمت و نورهای در ظلمت و روشنی امّتها هستیم [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: ::: جمعه 93/12/22::: ساعت 5:34 عصر

به یاری خداوند متعال یکصد و چهاردهمین نماز جمعه بخش مزایجان با حضور پر شور نمازگزاران از سراسر بخش در روز جمعه بیست و دوم اسفند ماه نود و سه در مصلای نماز جمعه و به امامت حجه الاسلام میرشکاری امام جمعه محبوب بخش برگزار شد .خطبه اول :

حجه الاسلام میرشکاری  ابتدا  خود و همه نمازگزاران را به رعایت تقوی و حدود الهی دعوت کردند.و به نقل از امام صادق ع فرمودند:هرکس تقوای خدا را مد نظر داشته باشد مردم از او حساب میبرند(خداوند ابهتی در او ایجاد میکندکه دیگران از او حساب میبرند)هر کس خدا را اطاعت کند آفریده های خدا مطیع او میشوند .اگر کسی مطیع پروردگار شد باکی از خشم مخلوقات ندارد و هر کس خالق را به خشم آورد یقین بداند که به خشم مخلوق گرفتار میشود .

سپس در ادامه بحث سبک زندگی اسلامی به اخلاق و رفتار پسندیده ی سلام کردن پرداختند و گفتند:سلام سلامتی و برکت می آورد در اهمیت سلام و جواب سلام روایات بسیاری آمده است .وقتی بخواهند مردم را از برخی کارها منع و به برخی کارها تشویق کنند میگویند به برخی افراد سلام نکنید یا به برخی افراد سلام کنید 

حضرت زهرا س در مصیبتی که بر ایشان رفت از این وسیله استفاده کردند .اگر کسی به حضرت زهرا سلام کرد و آن حضرت جواب نداد (با انکه معصوم است و می داند جواب سلام مسلمان واجب است )معلوم است که آن فرد مسلمان نیست.

پیامبر اکرم ص فرموده اند :بر  یهود امت من سلام نکنید. یهود امت من کسانی هستند که :نماز نمی خوانند-صدای اذان و اقامه نماز را بشنود و بدون عذر در نماز جماعت شرکت نکند و بنی امیه . بر یهود و نصاری سلام کنید ولی بر یهود امت من سلام نکنید./

و در خطبه ی دوم:

مجددا نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت کردند .و در رابطه با رخدادهای هفته گذشته به دیدار مقام معظم رهبری مد در جمع مسئولان محیط زیست و دغدغه های زیست محیطی مرتبط به سلامت و پیشرفت کشور ایشان اشاره کردند و توصیه به هماهنگی,پیگیری,تدبیر,صبر و حوصله,مبارزه با زمین خواری و کوه خواری و مقابله با مصادیق روشن فساد در زمنه زیست محیطی را از نکات قابل توجه سخنان معظم له در این دیدار دانستند.

انتخاب ایت الله شیخ محمد یزدی دامه عزه به عنوان رییس مجلس خبرگان را اقدامی هوشمندانه دانستند و گفتند خبرگان ملت با این اقدام هوشمندانه نشان دادند بدون تاثیر پذیری از فشارهای بیرونی ذره ای زاویه گیری از نظام اسلامی را برنمی تابند و این پیام روشنی برای مخالفان ولایت فقیه و نظام اسلامی است .

پایان دوره فرماندهی سردار احمدی مقدم بر نیروی انتظامی و انتصاب سردار اشتری به این سمت را یاد اور شدند و به نکات و توصیه های مقام معظم رهبری در حکم انتصاب ایشان مبنی بر تداوم ارتقاءسلامتی و اسلامی بودن مجموعه ,کاهش تخلفات رانندگی و جاده ای ,رعایتهای دقیق در بهبود خدمات انتظامی و برنامه ریزی مستمر و ابتکار در برقراری امنیت و اخلاق اشاره کردند.

در مناسبتهای پیش رو 22 اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید و روز شهید را گرامی داشتند و در روایتی از امام علی ع به نقل از رسول اکرم ص گفتند:وقتی رزمنده ای تصمیم میگیرد به جبهه برود خدا آزادی از آتش دوزخ را برای او می نویسد .وقتی سلاح برمیدارد به واسطه ی او خداوند به فرشته ها مباهات میکند و وقتی با اهل و عیال خداحافظی میکند از گناهان خارج میشود وقتی با دشمن روبرو میشود همه ی مردم دنیا نمی توانند پاداش آن را بیان کنند و وقتی جنگ اغاز میشود فرشتگان پر و بال خود را اطراف او میگیرند و وقتی شهید می شود زمین میگوید افرین بر روح پاکیزه ای که از بدن پاکیزه ای پرواز کرده .

در مورد جایگاه خانواده شهدا نیز از قول رسول اکرم ص گفتند:من سرپرست بازماندگان شهدا هستم هرکس انها را خشنود کند مرا خشنود کرده و هرکس آنها را به خشم آورد مرا خشمگین کرده است.

26 اسفند سالروز عروج حاج سید احمد خمینی ره در سال 73 را یاد آور شده و ضمن گرامیداشت یاد آن عزیز سفر کرده و دعا برای علو درجات ایشان گفتند:مرحوم سید احمد خمینی مصداق بارز حلت بفناءک ولایت فقیه بود .ان مرحوم در زمان حیات حضرت امام خمینی ره و هنگام انتصاب حضرت امام خامنه ای مد به این سمت وفادار به ولایت فقیه  اسلام و انقلاب اسلامی بود.

در پایان حجه الاسلام میرشکاری آغاز ثبت نام خوزه های علمیه ,جلوگیری از حوادث و خسارات جانی و مالی چهارشنبه سوری,رعایت صرفه جویی در خانه تکانی خصوصا مصرف اب و خرید اقلام شب عید ,و یاد گذشتگان و عبرت آموزی از آن را متذکر شدند .

 


 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک