سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469821

  بازدید امروز : 111

  بازدید دیروز : 4

" منبری در فضای مجازی "

 
برترینِ فریضه ها و واجب ترین آنها برانسان، شناخت پروردگار و اقرار به بندگی اوست [امام صادق علیه السلام]
 
نویسنده: ::: جمعه 93/12/15::: ساعت 4:7 عصر

به یاری خداوند متعال یکصدوسیزدهمین نماز جمعه بخش مزایجان با حضور پر شور نمازگزاران از سراسر بخش و همچنین حضور مسئولین شهرستان و بخش در روز جمعه پانزدهم اسفند ماه نود و سه در مصلای نماز جمعه و به امامت حجه الاسلام میرشکاری امام جمعه محبوب بخش برگزار شد .

خطبه اول :

حجه الاسلام میرشکاری  ابتدا  خود و همه نمازگزاران را به رعایت تقوی و حدود الهی دعوت کردند.تقوایی که در نتیجه توکل بر خدا باشد. ایشان گفتند :رسول اکرم ص فرموده اند: هرکسی دوست دارد جزء باتقواترین افراد باشد بر خداوند توکل کند.در ادامه به مناسبت  ایام فاطمیه زنان نمازگزار را به الگوگیری از این بانوی نمونه اسلام برای حرکت به سمت سبک زندگی اسلامی توصیه کردند و مهمترین ویژگی آن حضرت را یاری شوهر در اجرای فرامین الهی برشمردند . سپس در بحث سبک زندگی هفته های گذشته به علل,آثار و راههای درمان عیب جویی پرداختند . ایشان داشتن سوءظن به دیگران,حسادت به هم نوعان,کوته بینی و تنگ نظری ,دنی و پست فطرت بودن را از انگیزه های عیب جویی ,و از دست دادن جایگاه اجتماعی ,فاش شدن اسرار ,از دست دادن دوستان خوب,تحریک کینه توزی دیگران ,محرومیت از نعمت ستاریت خداوند و رسوا شدن در دنیا و آخرت را از آثار و تبعات عیب جویی ,و توجه و اشتغال به عیوب خود ,ایجاد شبهه نسبت به ظن خویش ,حساب کشی از نفس ,تفسیر مثبت از کارهای دیگران و چشم پوشی و تغافل از عیوب دیگران را از راههای درمان عیب جویی برشمردند و برای حفظ نمازگزاران از رذیله ی عیب جویی دعا کردند .

و در خطبه ی دوم:

مجددا نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت کردند .ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت فاطمه زهرا س و آرزوی قبولی عزاداریها در این ایام از علما و روحانیون منطقه و مردم مومن و ولایتمدار که در مراسم شبهای اخیر شرکت کردند تشکر و قدردانی نمودند.

14 اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی  را گرامی داشتند و گفتند صدور فرمان حضرت امام خمینی ره به فاصله کوتاه (22 روز) بعد از پیروزی انقلاب مبنی بر تشکیل کمیته امداد نشان از ضرورت تاسیس این نهاد مقدس و همچنین توجه ایشان به قشرمستضعف جامعه بوده است .

حجه الاسلام میرشکاری ضمن تبریک این روز به کارکنان کمیته امداد از زحمات آنها در کمک رسانی به قشر محروم جامعه در زمینه های فرهنگی , مشاوره ای , اشتغالزایی , تحصیلی و مالی تشکر و قدر دانی نمودند و از مردم خواستند تا مرکز نیکو کاری بخش مزایجان را در یاری رساندن به محرومان منطقه حمایت کنند .

15 اسفند روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی را گرامی داشتند و گفتند در آیات و روایات و آموزه های دینی ما بر بهره گیری صحیح از منابع طبیعی سفارش شده است . 20اسفند روز ملی راهیان نور را یادآور شدند و جلوگیری از تحریف و فراموشی حماسه دفاع مقدس ,انتقال فرهنگ ایثار و شهادت ,انتقال واقعیتهای دفاع مقدس و انعکاس رشادتهای جوانان این مرز و بوم را از جمله برکات بازدید از مناطق جنگی دانستند .

ایشان با توجه به حضور جناب اقای دکتر زارع نماینده محترم مجلس شورای اسلامی در نماز جمعه مزایجان ضمن قدر دانی از زحمات و پیگیریهای ایشان و سایر مسئولین برای رفع مشکلات و خدمات رسانی بیشتر به مردم محروم بخش مزایجان خواستار سرعت دهی به پروژه ساخت جاده  مزایجان-سروستان و عملیاتی شدن فاز دوم گازرسانی به بخش مزایجان به طول 90 کیلومتر و برای همه روستاهای این بخش شدند. ایشان همچنین در خصوص مطالب هفته گذشته که خطاب به مردم و مسئولین گفته شده بود از مردم بخاطر رعایت امور گفته شده و از مسئولین بخاطر سعه ی صدر و انتقاد پذیری تشکر کردند./

 


 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک