سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469798

  بازدید امروز : 88

  بازدید دیروز : 4

" منبری در فضای مجازی "

 
بارالها ! ما را ازکسانی قرار ده که درختان شوق تو در باغ های سینه شان، شاخه ها گسترده و آراسته شده است و آتش محبّتت، دل هایشان را فراگرفته است ... و چشمانشان با نگریستن به تو روشن شده است . [امام سجّاد علیه السلام ـ در مناجات العارفین ـ]
 
نویسنده: ::: جمعه 93/12/8::: ساعت 8:51 عصر

بسمه تعالی

امروز جمعه 8/اسفند1393 شمسی برابر با

اذان ظهر

اوضاع جوی

مجری

قاری

موذن

شماره نماز جمعه

امام جمعه

 

 

    8 جمادی الاول 1436 قمری

27فوریه 2015 میلادی

12:08

ابری .بارش پراکنده

محسن روشن

محسن روشن

کریم مهری

112

حجه الاسلام میرشکاری


















خطبه اول :

حجه الاسلام میرشکاری  ابتدا  خود و همه نمازگزاران را به رعایت تقوی و حدود الهی دعوت کردند.و به نقل از امیر المومنین گفتند اگر اسمانها و زمین راه را بر بنده ای ببندند و او تقوا پیشه کندما از جایی که فکرش را نمیکند برای او گشایشی ایجاد می کنیم.سپس به موضوع سبک زندگی اسلامی پرداختند و عیب جویی را یکی از رذایل اخلاقی دانستند که ریشه در بسیاری از مفاسد اجتماعی دارد.عیبی که اگر فرد یا جامعه ای گرفتارش شود به فساد کشیده می شود .ایشان به نقل از نبی اکرم ص گفتند:برای آدمی همین عیب بس که سه خصلت داشته باشد 1-عیبهای مردم را ببیند و عیب خود را نبیند.2-چیزی که خودش گرفتار آن است را برای مردم شرم آور بداند 3-همنشین خود را با گفتار و کردار بیهوده بیازارد. بدترین مردم کسانی هستند که به دنبال عیب دیگران هستند و از عیب خود غافلند . امام باقر ع فرموده اند:عیب آدمی همین بس که عیب خود را نبیند.و با استناد به روایات گفتند:احمق ترین مردم کسانی هستند که عیب جو هستند.عیب جو پست ترین انسانهاست.از معاشرت با کسی که در پی عیوب دیگران هست بپرهیزید زیرا ممکن است شما هم  مثل او شوید و او چون با شما در ارتباط هست حتما عیبی هم برای شما پیدا میکند. وظیفه مومن در برابر عیب دیگران اولا عیب پوشی و ثانیا طلب امرزش برای صاحب عیب است. امام صادق ع فرموده اند:بر مومن واجب است که 70 گناه کبیره ی مومن دیگر را بپوشاند .اگر کسی از گناه مومنی اطلاع یافت و آن را مستور نداشت و طلب عفو و استغفار نکرد مانند صاحب گناه می شود./

و در خطبه ی دوم:

مجددا نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت کردندو به نقل از امام علی ع در خطبه 191 نهج البلاغه گفتند: شما را به رعایت تقوای الهی  توصیه میکنم با تقوا گناهانتان را بشویید و بیماریهایتان را درمان کنید.

ایشان هشتم اسفند سالروز تشکیل امور تربیتی مدارس به ابتکار شهیدان رجایی و باهنر را همراه با یاد و خاطره آن دو شهید والا مقام گرامی داشتند و این مناسبت فرخنده را به دانش آموزان و فرهنگیان تبریک گفته و هدف از تشکیل امور تربیتی را انتقال فرهنگ دینی و ارزشهای انقلابی به مدارس و حفظ مدارس از افات تربیتی و سیاسی و شناخت و پرورش استعدادهای دانش آموزان بر اساس فرهنگ دینی و اسلامی دانستند. و خواستار تلاش برای تربیت و تزکیه نسل جوان جامعه شدند .

در ادامه با تشریح ایام فاطمیه اول و دوم برنامه های ستاد نماز جمعه در این ایام را اعلام کردند و از همه خواستند که حرمت ایام فاطمیه را نگه دارند.و مطالبی نیز در شان و منزلت بی بی دوعالم فاطمه زهرا س بیان کردند.

سالروز تشکیل کمیته امداد امام خمینی و روز نیکو کاری را یاد اوری کردند و گفتند هر کس به هر اندازه می تواند در این جشن سهیم بشود..

اشاره ای به رزمایش محمد رسول الله  نیروهای سه گانه سپاه در خلیج فارس کرده و ان را حاوی پیامهای منطقه ای و جهانی دانستند و گفتند پیام رزمایش برای کشورهای منطقه این است که امنیت ما و شما به هم وابسته است و برای استکبار پیام امادگی کامل برای مقابله با شیطنت هاست.و پیامی واضح به یاوه گویی رییس جمهور امریکا و گزینه های روی میزش است.

با اشاره به تودیع و معارفه مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس ضمن تشکر از زحمات مهندس کشفی و تبریک به مهندس سهرابی از ایشان خواستند طبق  پیام اغازین خود پیگیر مطالبات مردم باشند و تکمیل پروژه پوشش دیجیتال مزایجان از جمله مطالبات مردم است که لازم است پیگیری و اقدام عاجل فرمایند.در ادامه این خطبه حجه الاسلام میرشکاری  به موضوعات داخلی بخش مزایجان پرداختند .ایشان درخصوص تصویب ایجاد مرکز جهاد کشاورزی مزایجان از زحمات نماینده ,فرماندار و بخشدار محترم و همچنین مدیر کل جهاد کشاورزی استان و رییس جهاد کشاورزی شهرستان تشکر و قدر دانی نمودند و خواستار عملی شدن و استقرار این مرکز در اسرع وقت شدند .

در خصوص جاده از زحمات مدیر کل راه و شهرسازی استان و رییس اداره راه و شهر سازی شهرستان تشکر کردند و خواستار سرعت بخشی در احداث جاده سروستان مزایجان شدند .

توصیه هایی برای مردم و مسئولین داشتند .ایشان از مردم خواستند:با صبر و حوصله و پرهیز از ناسپاسی و سیاه نمایی با حضور در صحنه پیگیر مطالبات خود باشند و خواسته های خود را به ادارات و مسئولان برسانند.

از مسئولین هم خواستند: خود را خادم مردم بدانند و انتقادات مردم را با صبر و حوصله پاسخگویی کنند و فقط توقع تعریف و تمجید نداشته باشند بلکه ظرفیت انتقاد هم داشته باشند. ایشان گفتند گذشته برای عبرت است کاری کنید که دیگران بعد از شما حرفی برای گفتن نداشته باشند .

در خصوص گاز رسانی به بخش مزایجان بابت اجرای فاز اول این پروژه تشکر و قدر دانی نمودند و در خصوص تعلل در اجرایی شدن فاز دوم به شدت هشدار دادند و گفتند خواسته ما گازرسانی به تمام روستاهای بخش مزایجان است . ایشان از عدم توافق اداره گاز و اداره راه و شهرسازی و درنتیجه سنگ اندازی در مسیر اجرای پروژه به شدت انتقاد کردند و گفتند برای فرماندار ونماینده زیبنده نیست که نتوانند توافقی بین ادارات مذکور ایجاد کنند. در پایان کسب مقام دوم تیم فوتسال مزایجان در جام فجر شهرستان را تبریک گفتند و خواستار حمایت از جوانان شدند.           



 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک