سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469753

  بازدید امروز : 43

  بازدید دیروز : 4

" منبری در فضای مجازی "

 
آن که پیشاپیش رایها تاخت ، درست را از خطا باز شناخت . [نهج البلاغه]
 
نویسنده: ::: شنبه 93/11/25::: ساعت 7:29 صبح

بسمه تعالی

 جمعه 24/بهمن1393 شمسی برابر با

اذان ظهر

اوضاع جوی

مجری

قاری

موذن

شماره نماز جمعه

امام جمعه

 

 

  23ربیع الثانی 1436 قمری

13فوریه 2015 میلادی

12:09

آفتابی

سبز علی حسامپور

مجید حسینی

علی خان محمدی

110

حجه الاسلام میرشکاری

                                 

خطبه اول :

حجه الاسلام میرشکاری  ابتدا  خود و همه نمازگزاران را به رعایت تقوی و حدود الهی دعوت کردند. تقوایی که به واسطه آن انسان در طول زندگی خدا را در نظر داشته باشد و در لحظه ی مرگ با خیال راحت و ضمیر مطمئن از این دنیا برود.

ایشان در ادامه بحث های گذشته پیرامون سبک زندگی دینی گفتند:

در هر روز پنج بار نماز یومیه می خوانیم و در پایان هر نماز به خود و بندگان صالح خدا درود می فرستیم . این نشان می دهد که عبادت مطلوب عبادت جمعی و اجتماعی است .

سلام بر بندگان شاسیته ی خدا تلقین همیشگی است که مسلمانان در صف بندگان صالح خدا در آیند و اما بندگان صالح خدا چه ویژگیها و خصایصی دارند ؟

خداوند در آیات متعدد قرآن کریم به خصوصیات بندگان صالح  اشاره کرده است که از جمله در سوره فرقان بیان می کند که بندگان صالح خدا :

1-تواضع و فروتنی دارند و خودخواه و متکبر نیستند خودخواهی منشا همه انحرافهاست. تواضع در برابر خداوند جز لاینفک عبودیت و بندگی است و تواضع باید در برابر انسانهای با ایمان باشد که دچار کبر و غرور نشوند.

2-حلم و خویشتنداری در مقابل برخوردها و حرفهای ناروا و نابجای جاهلان .با خویشتنداری از اخلاق اسلامی خارج نمی شوند

3-شب زنده داری و داشتن رابطه عبادی تنگا تنگ با خدای مهربان

4-خوف و خشیت از خداوند .این افراد از کیفر نافرمانی خداوند به شدت می ترسند و نافرمانی از خدا را پیروی از شیطان میدانند پس از عوامل عذاب می پرهیزند و به دنبال جذب رحمت الهی هستند.

و در خطبه ی دوم:

مجددا نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت کردندو به نقل از امام علی ع در خطبه 83 نهج البلاغه گفتند:

شما را به رعایت تقوای الهی دعوت میکنم .خدایی که زندگی شما را معین کرده و زندگی پر وسعت به شما بخشیده و شما را با دلایل بارز بیم داده است .برای شما توقفی برای آزمایش و عبرت آموزی در این دنیا قرار داده و در برابر اعمال خود حسابرسی خواهید داشت ..

ایشان از حضور حماسی و اگاهانه مردم شریف و وفادار ایران اسلامی خصوصا مردم ولایتمدار بخش مزایجان در راهپیمایی 22 بهمن تشکر کردند و گفتند مردم با شرکت در این راهپیمایی وفاداری خود را به انقلاب و اسلام به اثبات رساندند.

ایشان گفتند مقام معظم رهبری (دامه افاضاته) در جمع فرماندهان نیروی هوایی فرمودند:

ملت ایران نشان خواهد داد که هرکس بخواهد تحقیرش کند با ضربه متقابل روبرو خواهد شد و این در 22 بهمن به اثبات رسید.

حماسه 22 بهمن پیامهایی داشت که اولا تکلیف دولتمردان را سنگین تر میکند و دولتمردان بدانند مردم پای انقلاب و ارمانهای انقلاب هستند و اگر کسی بخواهد کم خدمتی یا خیانت بکند عذاب سنگین الهی در انتظار اوست .

ایشان همچنین مواضع اخیر رهبر فرزانه انقلاب در خصوص توافق را بیان کردند و گفتند معظم له فرموده اند:

توافق بایدیک مرحله ای ,واضح و غیر قابل تفسیر و تاویل باشدو تحریمها بصورت یکجا برداشته شود و حرمت و جایگاه ملت ایران حفظ شود .

ایشان تذکر دادند که مسئولین مذاکره کننده باید این شاخصه ها را در نظر بگیرند .

در ادامه خطبه به مناسبتهای پیش رو پرداختند و ضمن یاد آوری 25 بهمن سالروز صدور فتوای تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر ارتداد سلمان رشدی گفتند دشمنان بعد از جنگ تحمیلی به دنبال نقشه ی دیگری برای تضعیف اسلام و نظام اسلامی بودند که با فتوای حضرت امام ناکام ماندند.

27 بهمن سالروز شهادت سید عباس موسوی دبیرکل حزب الله لبنان را یاد آور شده و یاد و خاطره آن شهید بزرگوار را گرامی داشتند.

در پایان به موضوع قاچاق و تاثیر مخرب آن بر اقتصاد پرداختند و در این خصوص مطالبی را بیان کردند و گفتند یکی از خواسته های ملت در جمهوری اسلامی استقلال و یکی از شاخه های آن استقلال اقتصادی است که قاچاق می تواند به استقلال اقتصادی صدمه بزند و بعضا سود این قاچاق ها نصیب تروریستها می شود بنابر این توصیه میکنم که از اجناس و کالاهای تولید داخل مصرف کنید تا هم اقتصاد و هم سلامت جامعه بهبود یابد .

 


 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک