سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469745

  بازدید امروز : 35

  بازدید دیروز : 4

" منبری در فضای مجازی "

 
دانشمند می تواند هنگامی که از چیزی که نمی داند پرسیده شود، بگوید : «خدا داناتر است» و برای غیر دانشمند این حقّ نیست . [امام صادق علیه السلام]
 
نویسنده: ::: جمعه 93/11/17::: ساعت 8:13 عصر

بسمه تعالی

امروز جمعه 17/بهمن1393 شمسی برابر با

اذان ظهر

اوضاع جوی

مجری

قاری

موذن

شماره نماز جمعه

امام جمعه

 

 

 16ربیع الثانی 1436 قمری

6 فوریه 2015 میلادی

12:09

آفتابی

کریم مهری

حسین فرجی

علی خان محمدی

109

حجه الاسلام میرشکاری

خطبه اول :

حجه الاسلام میرشکاری  ابتدا  خود و همه نمازگزاران را به رعایت تقوی و حدود الهی دعوت و گفتند:

امام علی (ع)میفرمایند:ای مردم تقوای الهی را رعایت کنید .چه بسا آرزومندی که به آرزوی خود نرسد.و سازنده ای که در آنچه ساخته اقامت نکندو جمع کننده مالی که بزودی آنها را ترک کند در حالی که آن مال از راه باطل جمع شده یا حقی در آن باشدیا از حرام بدست آمده باشد و به سبب آن گناهانی بر دوش کشیده و بار آن را برعهده دارد و با افسوس و دریغ بر پروردگار خود وارد می شودو این همان زیان اشکار است. سپس در ادامه بحث سبک زندگی اسلامی ,بخل و حسادت را به عنوان دو بیماری اخلاقی معرفی کردند و گفتند:بخل به معنی دست بسته بودن و عدم تمایل به کمک به دیگران است .خداوند در آیه 29 سوره آل عمران می فرماید:آنهایی که نسبت به آنچه دارند بخل می ورزند فکر نکنند خوب است این برایشان شر است و بزودی آن اموال بر گردنشان آویزان می شود و خداوند وارث اسمانها و زمین است. و به آنچه انجام می دهید آگاه است. سپس به حسد اشاره کردند و گفتند: حسد چند پیام دارد من جمله :حقیقت حسد عدم رضایت به تقسیم نعمتها از طرف خداوند است .حسد زیانی برای طرف مقابل ندارد و باعث عزت او می شود. موجب غیبت و تهمت و در نتیجه از بین رفتن گناهان طرف مقابل و افزوده شدن بر گناهان حسود می شود.نصیحت نقطه مقابل حسادت است.امر به معروف و نهی از منکر نشانه افرادی است که حسود نیستند چون خیرخواه دیگران هستند.غبطه خوردن مقابل حسد است و باعث رقابت می شود غیرت هم با حسد فرق دارد . غیرت چیزی است که خواستار زشتی و بدی در دیگران نباشداما حسد می گوید دیگران محسنات نداشته باشند.

و در خطبه ی دوم:

مجددا نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت کردندو به نقل از رسول اکرم ص گفتند:در طول عمر شما نسیمهای الهی می وزد ,آگاه باشید خود را در معرض نسیمهای الهی قرار دهید و از فرصتها استفاده کنید.

در بحث مناسبتها روز نوزدهم بهمن سالروز بیعت همافران نیروی هوایی ارتش با امام خمینی ره را گرامی داشتند و گفتند این اقدام باعث شد که :در فرماندهان و سایر نیروهای ارتش که خود را به شاه وفادار می دانستند تزلزل بوجود آیدو دیدگاه امام که می فرمود بدنه ارتش از ملت است به اثبات برسد و شاه و آمریکا از ارتش نا امید شوند و شور انقلابی مردم افزایش یابد .

22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی را به همه ملت ایران خصوصا ایثارگران و خانواده هایشان و خانواده معظم شهدا تبریک گفتند و اسلامی بودن و مردمی بودن را مهمترین مولفه های انقلاب دانستند و گفتند:ادارات و نهادهای فرهنگی خصوصا وزارت فرهنگ و ارشاد به این موضوع توجه داشته باشند و به تذکرات مراجع عظام توجه کنند . ایشان چالشهای پیش رو را تهاجم فرهنگی ,اشاعه ی سکولاریسم و جدایی دین از سیاست ,مشکلات اقتصادی ایجاد شده توسط دشمن تحریمهاو جنگ نرم شمردند و تنها راه مقابله با مشکلات اقتصادی را پرداختن به اقتصاد مقاومتی دانستند .

خطیب جمعه مزایجان مردم را به حضور پرشور و حماسی در راهپیمایی 22 بهمن امسال دعوت نمود.

در ادامه به تصویب طرح یک فوریتی مجلس شورای اسلامی با رای بالای نمایندگان در خصوص مذاکرات هسته ای مبنی بر الزام دولت بر لغو توافق نامه ژنو در صورت عدم لغو کامل تحریمها یا وضع تحریم جدید  اشاره کردند و این حرکت انقلابی مجلس را ستودند.(تکبیر و تایید نمازگزاران)

موفقیت در پرتاب ماهواره ملی فجر با موشک ایرانی را تبریک گفتند و آن را حاصل زحمات دانشمندان بسیجی و جهادی و مومن دانستند.

در پایان به برگزاری مسابقات قرآن مرحله شهرستان بوانات در بخش مزایجان اشاره کردند و ضمن قدر دانی از برگزار کنندگان این مسابقات از همراهی و همکاری خوب نماینده محترم مجلس ,فرماندار, بخشدار , اداره آموزش و پرورش و فرهنگیان شهردار و شورای شهر و شوراهای اسلامی روستاها و شورای بخش وائمه جمعه بخش های مرکزی و سرچهان، نیروی انتظامی و سپاه,بسیج و همه مردم خصوصا مردم شهر مزایجان و روستاهایی که درمسیر حرکت کاروان قرآنیان بودند نیز تشکر و قدر دانی نمودند.


 


 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک