سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469712

  بازدید امروز : 2

  بازدید دیروز : 4

" منبری در فضای مجازی "

 
خوشا کسى که معاد را به یاد آورد ، و براى حساب کار کرد ، و به گذران روز قناعت نمود ، و از خدا راضى بود . [نهج البلاغه]
 
نویسنده: ::: جمعه 93/11/10::: ساعت 8:3 عصر

بسمه تعالی

امروز جمعه 10/بهمن1393 شمسی برابر با

اذان ظهر

اوضاع جوی

مجری

قاری

موذن

شماره نماز جمعه

امام جمعه

 

 

 9ربیع الثانی 1436 قمری

30 ژانویه 2015 میلادی

12:06

آفتابی

رضا رحیمی

رضا رحیمی

رسول الله یاری

108

حجه الاسلام میرشکاری

خطبه اول :

حجه الاسلام میرشکاری  ابتدا  خود و همه نمازگزاران را به رعایت تقوی و حدود الهی دعوت و گفتند:امام علی (ع)میفرمایند:کوچک شمردن گناه از خود گناه بدتر و بزرگ تر است.سپس به موضوع سبک زندگی اسلامی از دیدگاه پیامبر اسلام(ص) پرداخته و یکی از سفارشات پیامبراکرم ص به امام علی ع را بیان کردند که میفرمایند::ای علی چهار گروه زودتر کیفر میشوند1-.فردی که به او خوبی کنید و او به شما بدی کند.2.فردی که به او ستم نکرده اید اما او به شما ستم کند.3.فردی که با او درانجام کاری پیمان بسته اید وشما وفادارید و او بی وفایی  کند.4.کسی که با او صله ی رحم دارید او با شما قطع رابطه کرده است. در ادامه باتوجه به سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (س) به بیان فضایل این بانوی بزرگوار پرداختند و گفتند:فضایل و مناقبت ان حضرت فوق تصور انسان معمولی است.امام صادق(ع) میفرمایند برای خدا حرمی است و ان مکه است و برای رسول خدا حرمی است و ان شهر مدینه است و برای امام علی حرمی است و ان شهر کوفه است و برای ما حرمی است که ان قم است. بخاطر اینکه بانویی از فرزندان من بنام فاطمه در شهر قم دفن خواهد شد. هرکس او را زیارت کند بهشت بر او واجب میشود.

 

و در خطبه ی دوم:

مجددا نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت کردندو به مناسبتهایی که در این هفته در پیش رو داریم پرداخته و وفات حضرت فاطمه ی معصومه را خدمت تمام نمازگزاران تسلیت عرض کردند اغاز دهه ی فجر و بازگشت امام به میهن را یاد آوری کردند و گفتند:انقلاب اسلامی ایران در سال57 نقطه ی عطفی در تاریخ جهان وبیداریهای اسلامی بودو بیداری اسلامی امروزنقاط مشترک با ارمان های امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی پیدا کرده  که می توان به دشمن واحد-وحدت گرایی-استکبار ستیزی اشاره کرد و این انقلاب علی رغم فشارهای شدید استکبار و کشور های غربی به رهبری امام خمینی ره و امام خامنه ای  مدظله العالی توانست با تکیه بر تفکر اسلام گرایانه نقش اسلام و مسلمین را در جهان سیاسی امروز پر رنگ کند.

اخیرا بازتاب نامه ی امام خامنه ای به جوانان اروپا و ...یکی از پیامد های آن افزایش فروش قرآن در امریکا و اروپا خصوصا فرانسه بوده است.

رهبرفرزانه انقلاب  میفرمایند:بزرگترین خطر برای انقلاب کم رنگ شدن اهداف و ارمانهای نظام اسلام است.هویت انقلاب به جهت گیری ها است.همیشه کسانی بوده و هستند که بخواهند به بهانه ی تغییر جهان ارمانهای انقلاب را تغییر دهند.مردم باید هوشیار و بصیر باشند و بدانند که انقلاب با شعارهای خود زنده است.مهمترین شعار اسلامی بودن و پای بند به اصول و شعار دینی است.در ادامه به مهلت ثبت نام حوزه  های ی علمیه اشاره کرده  و از خانواده ها خواستند فرزندان خود را برای ثبت نام در حوزه های علمیه تشویق کنند.

سپس گفتند:حرکت جدی اخیر قوه ی قضائیه در مبارزه با فساد مورد تقدیر است.این کار شایسته و خورشان نظام اسلامی است.درمبارزه با فساد بین هیچ فرد گروه یا حزبی نباید تبعیض باشد.قوه قضائیه به کسی تخفیف ندهد و بدون اغماض حقوق مردم را بگیرد. بروزمفاسداقتصادی موجب بی اعتمادی مردم و تضعیف نظام میشود.قوه ی قضائیه در محاکمه ی کسانی که فکر میکنند پشتشان به نسبت فامیلی به بعض مسوولین گرم است برخورد قاطع کند.کسانی که مسئول بوده اند و قرار دادهایی به ضرر کشور بسته اند باید محاکمه شوند.مردم  هم مواظب توطئه های دشمن باشند.این عمل نقطه ی قوت مردم و حکومت است.

در ادامه به موضع گیریهای اخیر حضرت آیت الله ایمانی امام جمعه محترم شهر شیراز نسبت به برکناری بعض فرماندارانی که قصد تضعیف نهادهای انقلابی و ارزشی مثل سپاه پاسداران و حمایت  از فتنه گران را دارند  و حرمت سومین حرم اهل بیت را رعایت نمی کنند پرداخته و گفتند ما ائمه جمعه استان فارس از مواضع ایشان حمایت قاطع می کنیم و خواستار برخورد قاطع از سوی مسئولان ارشد استان می باشیم (که با تکبیر و تایید نمازگزاران همراه شد.)

 


 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک