سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469765

  بازدید امروز : 55

  بازدید دیروز : 4

" منبری در فضای مجازی "

 
بردباری جامه دانشمند است، پس مبادا که آن را برتن نکنی . [امام باقر علیه السلام ـ در نامه اش به سعد خیر ـ]
 
نویسنده: ::: جمعه 93/11/3::: ساعت 7:21 عصر

بسمه تعالی    ""متن خطبه ها در سایت امامت""

امروز جمعه 3/بهمن1393 شمسی برابر با

اذان ظهر

اوضاع جوی

مجری

قاری

موذن

شماره نماز جمعه

امام جمعه

 

 

 2ربیع الثانی 1436 قمری

23 ژانویه 2015 میلادی

12:006

آفتابی

کریم مهری

غلامی

کریم مهری

107

حجه الاسلام میرشکاری

خطبه اول :

حجه الاسلام میرشکاری  ابتدا  خود و همه نمازگزاران را به رعایت تقوی و حدود الهی دعوت کردندوبا توجه به پیش رو بودن سالروز ولادت با سعادت امام حسن عسکری ع و همچنین اهانت جبهه استکبار به ساحت مقدس پیامبر اعظم ص به بیان فرازی از زندگی امام حسن عسکری ع پرداختند و گفتند دوره عمر 29 ساله آن حضرت به سه بخش تقسیم می شود .1-دوره 13 ساله زندگی در مدینه 2- دوره 10 ساله قبل از امامت در سامرا و3- دوره 6 ساله بعد از امامت که سه سال از این دوره را در زندانهای عباسیان گذراندند .

در دوره امامت آن حضرت تعلیمات قرآنی و احکام دینی و مناظره کلامی رونق خاصی یافت و باعث ظهور علمای بزرگ دین شد. سپس به نقل از آن حضرت گفتند:شما را توصیه میکنم به تقوای الهی ,ورع و پارسایی در دین و تلاش برای رضای خدا و راستگویی و امانتداری ,طولانی کردن سجده ها و حسن همسایگی همه ما در این موارد از پیامبر اکرم ص الگو گرفته ایم .در میان جماعتهای مسلمین حاضر شوید بر جنازه هم دین خود حاضر شوید ومریضها را عیادت کنید در این شرایط گفته می شود یک فرد شیعه است . تقوا داشته باشید و مایه عزت و زینت ما باشید نه مایه ننگ و عار  ما. زیاد قران بخوانید و یاد خدا و مرگ را فراموش نکنید و زیاد بر پیامبر صلوات بفرستید .

در ادامه گفتند: این همه تاکید بر صلوات بر پیامبر اسلام به این خاطر است که همیشه جغد صفتانی بوده اند که تاب دیدن نور محمد ص را نداشتند آنها در برابر اسلام و پیامبر اسلام کم آورده اند ولی بدانند که با این اعمال آنها جهان اسلام متحد تر می شود./

و در خطبه ی دوم:

مجددا نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت کردندو گفتند خداوند را به جهت نعمتهای بیشماری که به ما داده شکر میکنیم . همانطور که نماز باران می خوانیم وقتی هم که باران می بارد باید از خداوند تشکر کنیم .

سپس به نامه حکیمانه رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان اروپا و امریکای شمالی در فضای مجازی و دعوت از آنها برای تحقیق در مورد دین اسلام اشاره کردند و آن را اقدامی بسیار حکیمانه و بجا برای مقابله با موج اسلام هراسی جبهه استکبار  و برگرفته از شیوه های قرانی خواندند.

ودر مورد تناقضات فکری غرب گفتند غربی ها از اهانت به رسول خدا به بهانه آزادی بیان حمایت می کنند در صورتی که اجازه هیچ گونه تحقیقی در باره افسانه هولوکاست نمی دهند و داشتن حجاب را در دانشگاهها منع می کنند. در کشوری با دولت رسمی می جنگند و و در جایی دیگر دولت تروریستی را حمایت می کنند.

در ادامه به مرگ پادشاه عربستان که مزدور آمریکا بود اشاره کرد و به پادشاه جدید توصیه کرد که به جهان اسلام بپیونددو را ه اسلاف خود را نرود.

ایشان اهانت به پیامبر اکرم ص را شدیدا محکوم کردند و به نقل از امام راحل ره گفتند:اهانت به پیامبر بالاتر از قیام مسلحانه علیه مسلمانان است .

و گفتند: اسرائیل همچنان دشمن درجه یک اسلام است و شهادت سردارانی همچون شهید الله دادی هزینه ای سنگین ولی پر افتخاراست که برای دفاع از اسلام می پردازیم و اعلام می کنیم که با تمام وجود از قطره قطره خون این شهیدان پاسداری می کنیم.

در ادامه به تحرکات اخیر دولتمردان اشاره کردند و سفر وزیر امور خارجه به فرانسه در این موقعیت را یاد اوری کردند و گفتند این اتفاق نباید در این شرایط می افتاد و ایشان باید در حضور نمایندگان مردم در مجلس پاسخگو باشند .

در ادامه میزبانی شهر و بخش مزایجان در مسابقات قرآن مرحله شهرستان دانش آموزان  در 16 بهمن و فرا رسیدن ایام الله دهه فجر اشاره کردند واز نمازگزاران خواستند برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن مسابقات قرآن و جشنهای پیروزی انقلاب اسلامی همکاری و حضور داشته باشند.

لازم به ذکر است که مجتمع آموزشی و پرورشی سعدی سروستان و دهیاری جعفریه میزبان نماز جمعه این هفته بودند .

بعد از پایان نماز جمعه نمازگزاران با راهپیمایی اعتراض آمیز اهانت به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام ص را محکوم کردند.–

  ""متن خطبه ها در سایت امامت""


 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک