سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469730

  بازدید امروز : 20

  بازدید دیروز : 4

" منبری در فضای مجازی "

 
جستجوی دانش در هر حال واجب است . [امام صادق علیه السلام]
 
نویسنده: ::: جمعه 93/10/19::: ساعت 11:31 عصر

بسمه تعالی   ""متن خطبه ها در سایت امامت""

امروز جمعه 19/دی1393 شمسی برابر با

اذان ظهر

اوضاع جوی

مجری

قاری

موذن

شماره نماز جمعه

امام جمعه

 

 

 17ربیع الاول 1436 قمری

9 ژانویه 2015 میلادی

12:02

آفتابی

کریم مهری

کریم مهری

محسن روشن

105

حجه الاسلام میرشکاری

 خطبه اول :

حجه الاسلام میرشکاری  ابتدا  خود و همه نمازگزاران را به رعایت تقوی و حدود الهی دعوت کردندو سالروز میلاد با سعادت حضرت محمد ص و حضرت صادق ع را تبریک گفتند و به همین مناسبت مطالبی را از آن دو بزرگوار بیان کردند . ایشان به نقل از امام صادق ع گفتند:اهل دوزخ برای این همیشه در دوزخ جاودان هستند که اگر قرار بود تا ابد در دنیا بمانند برای همیشه نیت گناه و عصیان داشتند و اهل بهشت برای آن همیشه در بهشتند که اگر قرار بود همیشه در دنیا بمانند نیت اطاعت و فرمانپذیری داشتند. اعمال و سرنوشت انسان بر اساس نیتش است. امام صادق ع فرمودند ابلیس که پدر همه شیطانهاست بعد از رانده شدن از درگاه خداوند حق رفت و آمد در همه آسمانها را داشت . ولی بعد از تولد حضرت عیسی ع از سه آسمان و بعد از تولد رسول اکرم ص از همه آسمانها منع شد. ایشان در ادامه به بیان خصلتهای رسول مکرم اسلام پرداختند و گفتند: آن حضرت در گفتار صادق, در داوری عادل , هنگام بخشش بسیار بخشنده بودند. امت اسلامی هم تا زمانی که چنین باشند , همدیگر را دوست داشته باشند و در کارهای خیر به سر ببرند پیوسته در خیر و خوشی هستند . پیامبر اسلام ص دائما متفکر بودند,کسی را تحقیر نمی کردند دنیا و ناملایمات آن او را از رحمت خدا ناامید نمی کرد در همه امور اعتدال داشتند و زبان خود را از بیان چیزهای غیر ضروری نگه می داشت و در خدمتگزاری نمونه ی کامل بود . مسئولین هم باید در خدمت به مردم تلاش کنند.

و در خطبه ی دوم:

مجددا نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت کردند و به سخنان رهبر فرزانه انقلاب در دیدار با مردم قم پرداختند و گفتند لفظ بیان معظم له نشان می داد که ایشان از گروهی خاص ناراضیند و گفتند دولتی ها بین مردم دو دستگی بوجود نیاورند . این نشان می دهد که ایشان در این زمینه از مجلس و قوه قضائیه راضی هستند ولی از قوه مجریه نه. ایشان گفتند در شرایطی که آمریکا و اسرائیل و داعش رو به زوال هستند و پیروزیهایی در جبهه حق رقم می خورد طرح چنین مطالبی از سوی دولتی ها مشکوک به نظر می رسد. دولتی ها بدانند اگر طرح این مسائل تفرقه انگیز آن هم در چنین شرایطی غیر آگاهانه است خلاف تدبیر است و اگر هم آگاهانه است خیانت است و مردم باید مواظب توطئه گران و خیانتکاران باشند. سپس به مناسبتها اشاره کردند . و ضمن تبریک مجدد میلاد رسول آکرم ص آن را سر آغازی برای زندگی بشر دانستند .دومین سالروز تاسیس نماز جمعه بخش مزایجان را گرامی داشتند و ضمن تبریک این روز بزرگ به نمازگزاران, از حضور و همراهی نمازگزاران,زحمات اعضای ستاد نماز جمعه و همراهی و همکاری مسئولین گذشته و حال بخش,شهرستان و استان و نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی با نهاد و ستاد نماز جمعه تشکر و قدر دانی کردند و در اهمیت نماز جمعه به نقل از امام علی ع گفتند:سه چیز است که اگر در آن با پیشوایان خود مخالفت کنید نابود می شوید:نماز جمعه,جهاد در راه خدا و مناسک حج.. حضرت محمد ص فرموده اند:هرکس نماز جمعه رادر زمان حیات یا بعد از مرگ من ترک کند یا سبک بشمارد خداوند گرفتاریهایش را رفع نمی کند و نماز و حج و برکتی برای او نیست تا زمانی که توبه کند .

لازم به ذکر است که امروز به مناسبت دومین سالروز تاسیس نهاد مقدس نماز جمعه بخش مزایجان مراسم و برنامه های خاصی اجرا شد. از مسئولین شهرستانی و استانی دعوت شده بود که تعدادی از مسئولین از جمله دکتر زارع نماینده محبوب مردم  در مجلس شورای اسلامی و اقایان ؛اسداللهی فرماندار شهرستان,حسامپور فرماندهی سپاه ناحیه بوانات,تقی پور رییس آموزش و پرورش شهرستان و دمیری مدیر کمیته امداد امام خمینی و تنی چند از مسئولین در نماز جمعه شرکت کردند و دکتر زارع بین دو نماز سخنانی را بیان کردند./                               

  ""متن خطبه ها در سایت امامت""


 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک