سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469780

  بازدید امروز : 70

  بازدید دیروز : 4

" منبری در فضای مجازی "

 
کسى از شما نگوید خدایا از فتنه به تو پناه مى‏برم چه هیچ کس نیست جز که در فتنه‏اى است ، لیکن آن که پناه خواهد از فتنه‏هاى گمراه کننده پناهد که خداى سبحان فرماید : « بدانید که مال و فرزندان شما فتنه است » ، و معنى آن این است که خدا آنان را به مالها و فرزندان مى‏آزماید تا ناخشنود از روزى وى ، و خشنود از آنرا آشکار نماید ، و هر چند خدا داناتر از آنهاست بدانها ، لیکن براى آنکه کارهایى که مستحق ثواب است از آنچه مستحق عقاب است پدید آید ، چه بعضى پسران را دوست دارند و دختران را ناپسند مى‏شمارند ، و بعضى افزایش مال را پسندند و از کاهش آن ناخرسندند . [ و این از تفسیرهاى شگفت است که از او شنیده شده . ] [نهج البلاغه]
 
نویسنده: ::: جمعه 93/9/28::: ساعت 3:49 عصر

بنام خدا                                              ""متن خطبه ها در سایت امامت""

امروز جمعه 28/آذر 1393 شمسی برابر با

اذان ظهر

اوضاع جوی

مجری

قاری

موذن

شماره نماز جمعه

امام جمعه

 

 

26 صفر 1436 قمری

19 دسامبر2014 میلادی

11:52

آفتابی

کریم مهری

قاسم زراعتی

حبیب برزگر

102

حجه الاسلام میرشکاری

 خطبه اول :

حجه الاسلام میرشکاری ابتدا  خود و همه نمازگزاران را به رعایت تقوی و حدود الهی دعوت کردند.وگفتند تقوی یعنی اینکه مرتکب گناه نشویم . از ایت الله بهجت (ره) پرسیدند چکار کنیم که با تقوی باشیم . ایشان فرمودند نگویید چه کار کنیم بگویید چه کار نکنیم که با تقوی باشیم . یعنی باید گناهان را بشناسیم و از ارتکاب به آنها خود داری کنیم . ایشان در ادامه بحث هفته های گذشته و الگو گیری از سیره امام حسین ع گفتند: یکی از حکمتهای محرم و صفر که باعث زنده ماندن اسلام شده است آشنایی با خصوصیات امام حسین ع و کاربرد آنها در زندگی روزمره به قدر توانایی است . اگر چنین شود هم دین خدا عملی می شود و هم بندگان به این صفات متصف می شوند . از جمله خصوصیات امام حسین ع خدمتگزاری به هم نوعان است . صفتی  انسانی که نشانگر رشد عقلی و اخلاقی است . بزرگان می گویند کخدمت به دیگران راه میان بری است برای رسیدن به خدا و کمالات معنوی و خوشبختی دنیوی. در منابع دینی ما به این امر سفارش شده است . در قران کریم برای این عنوان از واژه هایی همچون انفاق,احسان,امداد ,قرض الحسنه,حمایت از مستضعفان و ... یاد شده است. در قرآن آمده است :هرگز به نیکوکاری نمی رسد مگر از آنچه دوست می دارد انفاق کند. نیکی کنید خداوند نیکو کاران را دوست دارد . در راه نیکی و تقوی با هم همکاری کنید . شما را چه شده است که در راه خدا و نجات مظلومان پیکار نمی کنید . و همچنین در این خصوص روایاتی را از ائمه معصومیت ع بیان کردند و گفتند : امام صادق ع فرموده اند: از رحمت خدا دور است کسی که خدا به او مالی را عنایت کند و او صدقه ندهد. رسول اکرم ص فرموده اند:رییس هر قومی خدمتگزار آنهاست. امام علی ع می فرمایند:بزرگوار کسی است که بار مشکلات برادران دینی خود را به دوش بکشد.

و در خطبه ی دوم:

مجددا نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت کردند و به نقل از امام صادق ع گفتند:از مانیست کسی که در یک شهر یکصد هزار نفری یا بیشتر زندگی کند و کسی از او با تقوی تر باشد.

در ادامه به اربعین حسینی و حماسه آفرینی شیعیان اشاره کردند و گفتند حماسه اربعین  نشان دهنده قدرت نرم اسلام و تجلی شور حسینی که ریشه در فریادهای صدیقه طاهره س دارد. حضرت زهرا س فرمودند :خداوند اطاعت ما را قوام و نظامی برای امتها و امامت ما را امانی برای جلوگیری از تفرقه قرار داده و رسول اکرم ص فرموده اند: به سبب شهادت حسین ع حرارتی در قلب مومنان است که هرگز سرد نمی شود.

ایشان از حضور حماسی شیعیان جهان بخصوص یک و نیم میلیون زائر ایرانی در کربلا قدر دانی کردند و به کاروان زیارتی اربعین مزایجان خوش آمدند گفتند و ارزوی قبولی زیارات کردند. و خاطر نشان کردند که دولتمردان برای سالهای اینده برنامه ریزی خوب داشته باشند .

این تجمع اربعینی یاد اور جملاتی از قبیل : ارتش بیست میلیونی و راه قدس از کربلا می گذرد حضرت امام خمینی (ره) بود.

در بحث مناسبتها به سالروز شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کردند و ضمن گرامیداشت یاد ان شهید بزرگوار گفتند:اتحاد حوزه و دانشگه به معنی یکی شدن آنها نیست بلکه به معنی این است که حوزه و دانشگاه از هم جدا نیستند و این تفکر سد محکمی است در مقابل توطئه های تفرقه افکنانه دشمنان.

در اشاره به هفته وقف گفتند: وقف وسیله ی تبدیل شدن متاع دنیوی به اخروی است . صدقه جاریه و وسیله ی برکت دادن به اموال و جاودانه کردن آنهاست. و نمازگزاران را به وقف کردن توصیه کردند.

سالروز شهادت رسول اکرم ص امام حسن مجتبی و امام رضا ع را تسلیت گفتند و گفتند: وظیفه است که اعتصام به حبل الله داشته باشیم و همه در برابر زحمات پیامبر به دنبال اتحاد و وحدت باشیم و قران صریحا به وحدت و پرهیز از تفرقه دستور داده است .

امام رضا ع ولی نعمت و افتخار ما ایرانیهاست و در سایه ایشان است که برکات الهی نازل می شود.

در یاد اوری هفته راهداری از کسانی که سلامت خود را برای سلامتی دیگران به خطر می اندازند تشکر کردند و برای آنها ارزوی سلامتی و موفقیت کردند.

همچنین سالروز تولد حضرت عیسی ع را تبریک گفتند و بخشی از سخنان امام خمینی ره در خصوص ایده هایی که استکبار به آن حضرت نسبت می دهد را بیان کردند و گفتند حضرت عیسی پیامبر است و نمی تواند چنین منطقی داشته باشد که بگوید فقط عبادت کنید و کاری به ستمگران نداشته باشید .

در پایان خطبه ها با توجه به تقارن شب یلدا و شب رحلت رسول اکرم ص از همگان خواستند که حرمت شب رحلت رسول اکرم را نگه دارند./

  ""متن خطبه ها در سایت امامت""


 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک