سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469825

  بازدید امروز : 0

  بازدید دیروز : 115

" منبری در فضای مجازی "

 
ستم راندن بر بندگان بدترین توشه است براى آن جهان . [نهج البلاغه]
 
نویسنده: ::: شنبه 93/9/22::: ساعت 6:11 صبح

بنام خدا    
  ""متن خطبه ها در سایت امامت""

امروز جمعه 21/آذر 1393 شمسی برابر با

اذان ظهر

اوضاع جوی

مجری

قاری

موذن

شماره نماز جمعه

امام جمعه

 

 

19 صفر 1436 قمری

12 دسامبر2014 میلادی

11:48

آفتابی

کریم مهری

کریم مهری

علیرضا امیدی

101

حجه الاسلام میرشکاری

ایشان در خطبه اول :

 ابتدا  خود و همه نمازگزاران به رعایت تقوی و حدود الهی دعوت کردند.تقوایی که در همه حالت خداوند را در نظر داشته باشیم و آنجایی که بین هواهای نفس و اوامر و نواهی الهی قرار میگیریم امر خدا را اجرا کنیم .در آستانه اربعین حسینی ضمن تسلیت این ایام به بیان فرازی از زیارت اربعین پرداختند که میگویدامام حسین ع بذل کرد خون دل ,خون گلو,خون سر و... را تا مردم را آگاه و متدین کند . در ادامه بحث هفته های گذشته به موضوع الگوگیری از زندگی امام حسین ع پرداختند و با اشاره به صبر و بردباری به عنوان یکی از شاخصه های امام حسین ع ,نمونه هایی از صبر آن حضرت را بیان کردند  . صبر امام حسین ع در مراسم تشییع و خاکسپاری بدن مطهر امام حسن ع .بعد از   شهادت امام حسن ع صبر و بردباری تا مرگ معاویه بخاطر اینکه بر خلاف پیمان صلح امام حسن ع عمل نکرده باشد. در روز عاشورا صبر در برابر شهادت یک یک یاران و فرزندانش از جمله مواردی بود که ایشان نام بردند .ودر پایان این خطبه اظهار امیدواری کردند که بتوانیم صبر را در زندگی خود عملیاتی کنیم تا خیلی از اتفاقات بد رخ ندهد.

و در خطبه ی دوم:

مجددا نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت کردند و در آستانه اربعین حسینی گفتند:اربعین درسهایی دارد که یکی از آنها زنده نگه داشتن یاد شهداست .هرچند خداوند شهدا را زنده نگه می دارد اما ابزار طبیعی برای اینکار گذاشته که در اختیار ماست تا با تصمیم درست یاد شهدا را زنده نگه داریم.کاری که حضرت زینب و امام سجاد ع انجام دادند .یاد حقیقت و خاطره شهادت را در مقابل موج سنگین تبلیغات دشمن زنده نگه داریم اگر تبلیغات نباشد دشمن از طریق رسانه ها غالب می شود . در ادامه به تکرار مداوم و گوشزد نمودن خطر فتنه گران و خط قرمز انها در سخنان چند سال اخیر رهبر معظم انقلاب مد اشاره کردند و سخنان مطرح شده در روز دانشجو در سخنرانی فردی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز و اهانت به رهبری و اصل  ولایت فقیه را به شدت محکوم کردند که با تکبیر و تایید نمازگزاران همراه بود .ایشان از دانشجویان فهیم و انقلابی شیراز که به موقع موضع گیری کردند تشکر کردند و گفتند استان ولایت مدار فارس که میزبان سومین حرم اهل بیت ع و زادگاه سومین شهید محراب هست جولانگاهی برای فتنه گران نخواهد بود.و از مسئولین قضایی و امنیتی خواستند تا با این موضوع برخورد کنند تا دیگر تکرار نشود.روز 26 اذر روز حمل و نقل را یاد اوری کردند و ضمن تبریک این روز به رانندگان گفتند حمل و نقل از جمله بخشهای زیر بنایی اقتصاد هر جامعه است و از مسئولین خواستند برای رفع مشکلات حمل و نقل بخش مزایجان تلاش کنند. در ادامه در خصوص اهمیت حمل و نقل به ایاتی از قرآن اشاره کردند و به نقل از امام صادق ع گفتند:هرکس بخشی از راه عبور مسلمانان را تباه کند ضامن است .

در نماز جمعه این هفته حجه الاسلام والمسلمین حاج اقا ملک مکان مسئول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه  در فارس ,آقایان اسد اللهی فرماندار ,تقی پور رییس آموزش و پرورش,کاظمی بخشدار مزایجان حضور داشتند . و حاج اقا ملک مکان بین نماز ظهر و عصر به مدت یک ساعت سخنرانی و مرثیه خوانی و نوحه سرایی  نمودند.

  ""متن خطبه ها در سایت امامت""


 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک