سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469844

  بازدید امروز : 19

  بازدید دیروز : 115

" منبری در فضای مجازی "

 
آن که به تو گمان نیک برد با نیکویى در کار گمان وى را راست دار [نهج البلاغه]
 
نویسنده: ::: جمعه 93/9/7::: ساعت 9:8 عصر

بنام خدا
  ""متن خطبه ها در سایت امامت""

امروز جمعه 7/آذر 1393 شمسی برابر با

اذان ظهر

اوضاع جوی

مجری

قاری

موذن

شماره نماز جمعه

امام جمعه



پنجم صفر 1436 قمری

بیست و هشتم نوامبر 2014 میلادی

11:43

آفتابی

کریم مهری

کریم مهری

مجید حسینی

99

حجه الاسلام میرشکاری

حجه الاسلام میرشکاری در خطبه اول :

  ابتدا  خود و همه نمازگزاران به رعایت تقوی و حدود الهی دعوت کردند.و به نقل از امام علی ع گفتند:چون برای رفتن (به جهان آخرت) به شما ندا داده اند پس وابستگی های دنیا را قطع کنید و از توشه ی تقوا کمک بگیرید.در ادامه بحث هفته های گذشته و الگو گیری از زندگی امام حسین ع برای رسیدن به سبک زندگی سالم ,یکی دیگر از صفات برجسته ی آن حضرت را صبر و بردباری برشمردند و گفتند:یکی از صفات کلیدی برای انسان صبر و بردباری است . صبر حالتی نفسانی است که اگر به حد اعلای خود برسد انسان را از بی قراری و اضطراب و نا امیدی دور میکند . انسان  بواسطه ی صبر بر طاعات و عبادات پایداری میکند . صبر در مقابل سختیها ,صبر بر طاعات و عبادات و صبر در مقابل شهوات و گناهان از انواع صبر هستند . در ادامه به بیان ایاتی از  قرآن در مورد صبر پرداختند  و گفتند:لقمان به فرزندش گفت : فرزندم در برابر مصائبی که به تو می رسد شکیبا باش . صبر و شکیبایی پیشه کنید که وعده خدا حق است .همدیگر را به صبر توصیه کنید .به صابران بشارت بده.خداوند صابران را دوست دارد . از نماز و صبر کمک بگیرید. و در پایان آرزو کردند که بتوانیم در تمام امور زندگی اهل بیت ع را الگو قرار دهیم.

و در خطبه ی دوم:

مجددا نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت کردند و گفتند: لقمان به فرزندش گفت فرزندم دنیا دریایی عمیق است که عالمی را در خود غرق کرده است .برای نجات از این دریا باید به کشتی تقوا پیوست .تقوا کشتی نجات است . همانگونه که امام حسین ع کشتی نجات است زیرا امام حسین ع نمونه کامل تقوا بود. سپس به رخدادهای هفته گذشته پرداختند و یورش دولت غاصب بحرین به منزل شیخ عیسی قاسم و تخریب منزل و بی حرمتی به ایشان را محکوم کردند و از جوامع بشری و بین المللی خواستند موضع خود را در این خصوص اعلام کنند..در خصوص مذاکرات هسته ای گفتند:پیام نهایی مذاکرات جدی گرفتن اقتصاد مقاومتی است تا به استکبار بفهمانیم که ما با تحریم تسلیم نخواهیم شد. ایشان از مسئولان خواستند مشکلات را به کمبودها پیوند نزنند و از ایده ی مدیریت جهادی تبعیت کنند و برای رفع مشکلات بکوشند . ایشان با توجه به حضور فرماندار محترم به همراه جمعی از مدیران ادارات شهرستان در نماز جمعه مزایجان ضمن تشکر از حضور ,همراهی و پیگیری انها برای رفع مشکلات بخش مزایجان خصوصا جاده و گاز رسانی ,خواستار سرعت بخشی به روند اجرایی این دو پروژه و بهانه نکردن تحریمها شدند. در ادامه اجلاس قم را سر فصل جدیدی برای اتحاد جهان اسلام در  مقابله با استکبار و نقطه عطفی در برون رفت کل جهان اسلام از تفرقه و فائق آمدن بر فتنه ی تکفیر و اختلاف افکنی دانستند.

در اشاره به مناسبتهای پیش رو هفتم آذر روز نیروی دریایی را گرامی داشتند و به مرزداران دریایی و دریا دلان کشور تبریک گفتند.نهم آذر روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین را یاد آوری کردند و به نقل از مقام معظم رهبری گفتند:وظیفه ی جهان اسلام تجهیز فلسطین است و مذاکرات هسته ای هر نتیجه ای که داشته باشدباید اسرائیل از بین برود. سالروز شهادت شهید مدرس را گرامی داشتند و ضمن تبریک به نمایندگان مجلس و تشکر از زحمات نماینده  محترم شهرستان گفتند نمایندگان باید به شیوه مدرس عمل کنند و مجلس باید زنده و سالم باشد. در پایان سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را پس از مدتها بحث و زحمتهای بسیار ,یاد آوری کردند و به نقل از حضرت امام ره گفتند :مخالفت با قانون مخالفت با اسلام است.

  ""متن خطبه ها در سایت امامت""


 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک