سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469849

  بازدید امروز : 24

  بازدید دیروز : 115

" منبری در فضای مجازی "

 
کسی که دانشی را زنده کرد، نمی میرد . [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: ::: جمعه 93/8/30::: ساعت 7:31 عصر

بنام خدا
  ""متن خطبه ها در سایت امامت""

امروز جمعه 30/آبان 1393 شمسی برابر با

اذان ظهر

اوضاع جوی

مجری

قاری

موذن

شماره نماز جمعه

امام جمعه

 

 

بیست و هفتم محرم 1436 قمری

بیست و یکم نوامبر 2014 میلادی

11:39

آفتابی

محسن روشن

علی اکبر عطاری

رسول الله یاری

98

حجه الاسلام میرشکاری

در خطبه اول :

خطیب جمعه مزایجان ابتدا  خود و همه نمازگزاران به رعایت تقوی و حدود الهی دعوت کردند.تقوایی که انسان در همه حال خدا را در نظر داشته باشد .و در نتیجه آن هنگام سختیها تحمل داشته باشد و در هنگام شادی از حد نگذرد.سپس در ادامه بحث هفته های قبل به موضوع الگو گیری از امام حسین ع برای ایجاد سبک زندگی سالم پرداختند و روایاتی در این زمینه بیان کردند و به نقل از امام علی ع گفتند: خوشا به حال کسی که علم و عمل،حب و بغض .اخذ کردن و ترک کردن و کلام و سکوتش برای خدا باشد.رسول اکرم ص فرمودند:در هرکاری باید نیت پاک داشته باشی حتی در خوردن و خوابیدن.امام صادق ع فرمودند:اساس بندگی خداوند راضی به رضای او بودن است . امام حسین ع فرمودند:هر کس خدا را در نظر بگیرد حتی اگر همه مردم ناراضی نباشند خدا برای او کافیست و اگر رضای مردم را در نظر بگیرد و رضای مردم باعث خشم خداوند باشد چنین فردی به همان مردم واگذار می شود .و در تبیین روایات فوق گفتند:شخص مومن نسبت به برادر مومن خود بغض ندارد چون چنین بغضی خدایی نیست و نسبت به استکبار هم حب ندارد چون چنین حبی خدایی نیست. امام حسین ع جز خدا را ندید و جز سخن خدا نشنید و به معنای واقعی بنده ی تسلیم خداوند بود اگر مدعی پیروی از امام حسین ع هستیم باید روش و منش او را پیش بگیریم . امام حسین ع امر به معروف و نهی از منکر را دوست می داشت و برای آن قیام کرد ما هم باید در زندگی خود امر به معروف و نهی از منکر را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

و در خطبه ی دوم:

مجددا نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت کردند و اظهار امیدواری کردند که لحظه ی مرگ برای ما لحظه ی عاقبت به خیری باشد باید از زندگی امام حسین ع درس بگیریم و همه ی کارهایمان  فقط برای خدا باشد . این به معنی آن نیست که اگر کسی کار خوب و مثبتی انجام داد از او تشکر نشود .زیرا خداوند هم امر به شکر گزاری کرده است  فاعل کار ، خودش نباید انتظار تشکر داشته باشد ولی ما باید قدردان باشیم.اگر هدف ما از انجام کاری رضایت خداوند باشد چنانچه دیگران تشکر نکنند از نظر روحی ناراحت نمی شویم . افراد نیازمند نباید طلبکارانه و حق به جانب با خیرین حرف بزنند نیازمند واقعی حق به جانب صحبت نمی کند. افراد باید در جامعه عزت نفس خود را حفظ کنند. در مناسبتهای هفته گذشته به شهادت امام سجاد ع (بنا به روایتی) اشاره کردند و گفتندمدیر اصلی وقایع و اتفاقات بعد از صحنه کربلا امام سجاد ع به عنوان امام زمان بودند و حضرت زینب س هم به تبعیت از امام خود عمل می کردند. این دو بزرگوار در خطبه های خود حرفی از نماز و زکات نزدند ولی حرف از امامت به عنوان یکی از اصول دین زدند . ایشان به مناسبت آغاز هفته بسیج  بخش عمده ای از این خطبه را به بسیج اختصاص دادند و به بیان سخنان حضرت امام خمینی (ره) در خصوص بسیج پرداختند من جمله گفتند امام راحل فرموده اند:تنها با پشتوانه ی بسیج می توان اثبات کرد که بدون آمریکا هم می شود.  قطع طمع از آمریکا در گرو حاکم شدن تفکر بسیجی است. من همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می خورم .از خداوند می خواهم با بسیجیانم محشور گرداند. در این دنیا افتخارم این است که بسیجی هستم . سپس گفتند:علت کارایی بسیج و اهمیت آن روحیه ایثار و خلوص و شهادت طلبی آن است . روحیه ی بالای بسیجیان مرهون خلوص نیت آنهاست امام حسین ع هم در قیام خود خلوص نیت داشت . هرکسی در هر شغلی که هست باید آماده باشد . بسیجی وار خود را برای مبارزه با کفر و الحاد و تجاوز آماده کند (تکبیر و تایید نمازگزاران)مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل با تفکر بسیجی گره خورده است .امام راحل فرموده اند:بزرگترین ساده اندیشی این است که چه در جنگ و چه در صلح فکر کنیم دشمن از دشمنی خود دست برداشته است . در فکر و سرشت آمریکا و هم پیمانانش کینه و دشمنی با اسلام ناب محمدی است .ایشان افزودند:حقوق بشر و انرژی هسته ای بهانه است و هدف اصلی غربی ها مبارزه با اسلام است .

به مناسبت آغاز هفته ی بسیج خواهران بسیجی پایگاههای مقاومت  الزهراء و حورا ی مزایجان در قالب طرح میقات و میثاق با ولایت در نماز جمعه شرکت داشتند و امام جمعه محترم از آنها و بسیجیان عضو حوزه مقاومت بسیج حمزه سید الشهداء مزایجان تشکر و قدر دانی نمودند و یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند ./

  ""متن خطبه ها در سایت امامت""


 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک