سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469847

  بازدید امروز : 22

  بازدید دیروز : 115

" منبری در فضای مجازی "

 
هرکه بدخو شود، دوست و رفیقش نایاب گردند . [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: ::: جمعه 93/8/23::: ساعت 5:2 عصر

بنام خدا

امروز جمعه 23/آبان 1393 شمسی برابر با

اذان ظهر

اوضاع جوی

مجری

قاری

موذن

شماره نماز جمعه

امام جمعه

 

بیستم محرم 1436 قمری

چهاردهم نوامبر 2014 میلادی

11:39

آفتابی

رضا رحیمی

کریم مهری

علی خان محمدی

97

حجه الاسلام میرشکاری

حجت الاسلام میرشکاری در خطبه اول :

پس از دعوت خود و همه نمازگزاران به رعایت تقوی و حدود الهی  به نقل از امام علی ع گفتند:خصومت و تقوی با هم جمع نمی شوند .یعنی کسی که بی دلیل با دیگران دشمنی می کند نمی تواند اهل تقوا باشد. سپس در ادامه مباحث هفته های قبل گفتند:هدف از تکرار هرساله ی عزاداری برای امام حسین ع الگو قرار دادن آن حضرت برای رسیدن به سبک زندگی متناسب و سالم و همچنین انتقال این فداکاری به نسلهای بعد است . برای الگو قرار دادن امام حسین ع ابتدا باید ویژگیهای آن حضرت را بشناسیم . همه ی انبیاء الهی و همه ی کسانی که در   قرآن از آنها به نیکی یاد شده است الگو و اسوه بوده اند . در قرآن آمده است :برای شما در رفتار رسول خدا الگوی نیکو قرار دادیم . بعد از پیامبر ائمه ی معصومین ع اسوه های امت هستند . امام حسین ع نیز یکی از این ائمه بزرگوار است که برای ما الگو و سرمشق هستند . آن حضرت در نامه خود به سران کوفه نوشت :من در رفتار برای شما الگو هستم . اولین ویژگی امام حسین ع که ما باید سرمشق خود قرار دهیم اخلاص در عمل و خدا محوری بود هر عملی زمانی اعتبار و ارزش دارد که برای خدا باشد و بوی خدایی به خود گرفته باشد.همه ی کارها و اعمال ما باید برای خدا و در راه خدا باشد . قیام و شهادت امام حسین ع در راه خدا بود و این یک الگو و نمونه برای ماست. حضرت ابراهیم ع  هم گفت تمام اعمال من برای خداست . امام علی ع برای رضای خدا به نیاز مندان کمک می کرد که در قرآن به آن اشاره شده است . پس باید همه ی اعمالمان خالص درگاه خدا باشد و فقط در راه او و برای رضای او کار کنیم.

و در خطبه ی دوم:

مجددا نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت کردند و اظهار امیدواری کردند که بتوانیم هر روز بر تقوای خود بیفزاییم .

سپس به دیدار هفته گذشته آقای نوری مالکی معاون  رییس جمهور عراق و دیدار ایشان با مقام معظم رهبری و فاصله نزدیک این دیدار با دیدار اخیر نخست وزیر عراق با معظم له  اشاره کردند و آن را نشانه فهم مسئولان عراقی به حسن نیت ایران و نا امیدی آنها از کشورهای غربی و عربی دانستند .

در اشاره به جلسات اخیر پیرامون مسئله ی هسته ای در مسقط عمان گفتند: آمریکا و هم پیمانانش می خواهند امتیازاتی را از ما بگیرند و تحریمها را هم بطور کامل لغو نکنند و با هوشیاری تیم مذاکره کننده و تبعیت از مقام معظم رهبری این اتفاق نخواهد افتاد وما در این صحنه هم دشمن را ناکام خواهیم گذاشت.

در ادامه موفقیت دانشمندان و رزمندگان کشورمان در ساخت پهپاد آر کیو 170 ایرانی (RQ-170)را مایه شادی و افتخار مظلومان جهان دانستند.

در اشاره به مسائل و مشکلات و مظلومیت های امروز مردم فلسطین و بحرین گفتند :مردم مسلمان بحرین چه شیعه و چه سنی سالها با احترام در کنار یکدیگر زندگی می کردند و الان دچار فتنه شده اند و قرار است انتخابات انجام دهند انتظار می رود مجامع بین المللی به  روند برگزاری انتخابات سالم و استیفای حق مردم مظلوم بحرین خدشه وارد نکنند و برخلاف مصالح مردم قدم برندارند و این انتخابات رفراندمی برای انتخاب اصل نظام حاکم بر بحرین باشد.

ایشان رسانه ملی را یکی از اصلی ترین رسانه های فعال کشور و از جمله نهادهای جمهوری اسلامی دانستند و ضمن تقدیر از زحمات جناب آقای مهندس ضرغامی برای موفقیت جناب آقای دکتر محمد سر افراز رییس جدید رسانه ملی دعا کردند و متذکر شدند که الویتهای مطرح شده در متن پیام مقام معظم رهبری را مد نظر داشته باشند.

در اشاره به مناسبتهای پیش رو هفته دیابت و بیماریهای کلیوی,بزرگداشت مفسر بزرگ قرآن آیت الله طباطبایی ,هفته کتاب و کتابخوانی سالروز آزادی سوسنگرد و آغاز هفته بسیج را یاد آور شدند . برای علامه طباطبایی غفران و علو درجات آرزو کردند .و در خصوص کتاب گفتند اعتلای فرهنگ با مطالعه ،سریعتر اتفاق می افتد و توصیه کردند که از فرصتها برای مطالعه استفاده کنیم خصوصا خانمها و جوانها که فرصت بیشتر دارند رابه این امر سفارش کردند./

 


 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک