سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469732

  بازدید امروز : 22

  بازدید دیروز : 4

" منبری در فضای مجازی "

 
نیامده را مپرس که چیست ، که آنچه رخ داده براى مشغول ساختن تو کافى است . [نهج البلاغه]
 
نویسنده: ::: جمعه 93/8/2::: ساعت 4:16 عصر

سلام به نام خدا

 جمعه 2/آبان 1393 شمسی برابر با

اذان ظهر

اوضاع جوی

مجری

قاری

موذن

شماره نماز جمعه

امام جمعه


بیست و نهم ذیحجه 1435 قمری

بیست و چهارم اکتبر 2014 میلادی

11:39

متعادل وزش باد ملایم پاییز

رضا رحیمی

مجید حسینی

محسن روشن

94

حجه الاسلام میرشکاری

ایشان در خطبه اول :

پس از دعوت خود و همه نمازگزاران به رعایت تقوی و حدود الهی ،اخلاص را از ثمرات تقوی خواندند و گفتند ذیحجه آخرین ماه سال قمری و محرم آغاز سال شرعی است. باید در ماه ذیحجه برای شروع به سال جدید شرعی اعمال خود را بررسی کنیم اشتباهات و خطاها را اصلاح کنیم و در صدد ایجاد آینده ای روشن باشیم .ایشان با توجه به اینکه در آستانه ماه محرم هستیم موضوع سخنان خود را به محرم .عزاداری. ضرورت عزاداری .آداب و آفات عزاداری اختصاص دادند و گفتند: ماهواره یکی از وسایل شیطانی است که افراد با پول خود دشمن را به خانه خود دعوت و از او پذیرایی می کند.هدف اصلی برنامه های ماهواره ای دور کردن مردم مومن و دوستدار امام حسین ع از دین و امام حسین ع است . آنها شبه هایی ایجاد می کنند که خود ما متوجه نمی شویم و ناخواسته در دام آنها گرفتار می شویم.بدون اینکه متوجه شویم میبینیم که محرم رسیده ولی ما هیچ حسی نداریم . دشمن می گوید عزاداری بدعت است و بدعت حرام است .پس عزاداری حرام است .ما میگوییم دلایل روشنی در قرآن آمده است در خصوص عزاداری . اول اینکه گرامیداشت یاد مظلوم است . خداوند در سوره تکویر برای مظلوم واقع شدن و زنده به گور شدن دختران فریاد می زند در سوره ی بروج بر اصحاب دره (اصحاب اخدود) مرگ می فرستد .زیرا اصحاب اخدود مومنین را در آتش بزرگی که تهیه کرده بودند می سوزاندند و لذت می بردند.ایشان در ادامه گفتند: جوانان عزیز مواظب باشند نعمت بزرگ محبت اهل بیت ع را از دست ندهند .امام علی ع فرموده اند : دشمن ظالم و یار مظلوم باشید.دلایل دیگری در خصوص اثبات عزاداری از دیدگاه قران وجود دارد که می توان به گرامیداشت یاد پیامبران  و مناسک حج اشاره کرد که ان شا الله هفته آینده مطرح می گردد.

و در خطبه ی دوم:

مجددا نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت کردند  و گفتند: تنها راه غلبه بر شیطان و جهالت فقط شناخت تقوا،ایجاد تقواو پیروی از تقواست .در اخرین روزهای ماه ذیحجه فرصت را غنیمت شمرده و از برکات آن بهره مند شوید.ایشان رحلت آیت الله مهدوی کنی را تسلیت گفتند و به نقل از پیام مقام معظم رهبری به مناسبت رحلت ایشان گفتند:ایشان فردی بود که به نقش آفرینی در همه ی عرصه های انقلاب در همه جا و همه وقت پرداختند و در موضع یک عالم دینی و سیاستمدار صادق حضور داشتند.همچنین به دیدارنخست وزیر عراق با رهبر معظم انقلاب و سخنان معظم له که فرمودند ،اقتدارو رفاه عراق برای ایران بسیار با اهمیت است و ما از دولت جدید عراق بطور قاطع حمایت میکنیم اشاره کردند. در پاسخ به گزافه گوییهای دولت عربستان که گفته بود:ایران بخشی از مشکل جهان اسلام است نیز گفتند:سخن آنها را رد می کنیم و می گوییم که عربستان تمام مشکل جهان اسلام است و اگر عربستان القاعده و داعش و... را بوجود نمی آورد و حمایت نمی کرد این مشکلات دامنگیر جهان اسلام نمی شد.ایشان صدور حکم اعدام برای روحانی انقلابی عربستان شیخ نمر  را محکوم کردند و گفتند: عواقب سخت اجرای این حکم دامن دولتمردان عربستان را خواهد گرفت.(تایید و تکبیر نمازگزاران). در ادامه به مناسبتها پرداختند و هفته امر به معروف و ضرورت پرداختن به این وظیفه دینی اشاره کردند . سالروز افشاگری حضرت امام ره در خصوص تصویب قانون کاپیتلاسیون را یاد آور شدند و گفتند کاپیتلاسیون نهایت ذلت یک کشور است .سالروز ورود امام حسین ع به کربلا.شهادت نوجوان بسیجی محمد حسین فهمیده و روز بسیج دانش آموزی را یاد اور شدند . دلها را روانه کربلا کردند و روضه خواندند و گفتند:ملتی که با روضه امام حسین تربیت یافته شهادت طلبانی نترس و آسیب نا پذیر دارد. در پایان از برگزار کنندگان نماز طلب باران تشکر کرده و از همگان برای شرکت در برنامه اعلان ورود به ماه محرم (چاووش خوانی )دعوت کردند.

امروز به مناسبت هفته تربیت بدنی آقای شکری رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان بوانات در نماز جمعه مزایجان شرکت کرد و با اهداء لوح سپاس به تعدادی از ورزشکاران از آنها تشکر نمود.



 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک