سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469919

  بازدید امروز : 94

  بازدید دیروز : 115

" منبری در فضای مجازی "

 
شما را به پنج چیز سفارش مى‏کنم که اگر براى دسترسى بدان رنج سفر را بر خود هموار کنید ، در خور است : هیچ یک از شما جز به پروردگار خود امید نبندد ، و جز از گناه خود نترسد ، و چون کسى را چیزى پرسند که نداند شرم نکند که گوید ندانم ، و هیچ کس شرم نکند از آنکه چیزى را که نمى‏داند بیاموزد ، و بر شما باد به شکیبایى که شکیبایى ایمان را چون سر است تن را ، و سودى نیست تنى را که آن را سر نبود ، و نه در ایمانى که با شکیبایى همبر نبود . [نهج البلاغه]
 
نویسنده: ::: شنبه 93/6/29::: ساعت 7:3 صبح

بنام خدا  

 جمعه 28/شهریور 1393 شمسی 

اذان ظهر

مجری

قاری

موذن

شماره نماز جمعه

امام جمعه

23 ذیقعده 1435 قمری

19 سپتامبر 2014 میلادی

12:49

رضا رحیمی

حسن بذرافشان

کاظم

بذر افشان

89

حجه الاسلام میرشکاری

 

حجه الاسلام میرشکاری در خطبه اول :

پس از دعوت خود و همه نمازگزاران به رعایت تقوی و حدود الهی به تقوی از دیدگاه قرآن پرداختند وبا بیان آیه 110سوره بقره (نماز اقامه کنید و زکات بدهیدوآنچه می توانید از خیر برای خودتان پیش بفرستید آنها را نزد خدا می یابید.)گفتند:اقامه نماز و پرداخت زکات از برترین خیرات است و خداوند در این آیه از نماز و زکات بصورت ویژه نام برده و سپس می گوید خیرات بفرستید. نباید گناهان کوچک را نادیده بگیریم مرتکب شویم وقتی گناه کوچک انجام شدقلب پر از گناه می شودو فرصت و مجال هدایت را به انسان نمی دهد. همین گناهان کوچک  هم عامل خشم خداوند می شوند،همچنین نباید از انجام کار خیر غافل شویم هرچند کوچک باشد کار خیر را هم باید انجام داد هرچند کوچک باشد و کارهای خیر بزرگ نباید انسان را مغرور کند زیرا در انجام هر کار خیری اخلاص ضروری است.

امام علی ع می فرمایند کار خیر را انجام دهید و آن را کوپک نشماریدزیرا کمش ممکن است زیاد باشد و کوچکش بزرگ باشد.در پایان خطبه اول همه را به انجام کار خیر و حمایت از مرکز نیکوکاری امام علی علیه السلام  بخش مزایجان دعوت کردند. این مرکز توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) تحت نظارت دفتر امام جمعه و با حضور معتمدین محلی تشکیل شده است.

و در خطبه ی دوم:

مجددا نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت کردند ،تقوایی که به همه ما گوشزد میکند همیشه خدا را در نظر داشته باشیم و بجز خدا از کس دیگری چیزی نخواهیم زیرا برآورنده حاجات خود اوست و بقیه اسباب و وسیله هستند.

سپس به بازگشت سلامتی به رهبر معظم انقلاب و ترخیص ایشان از بیمارستان در هفته گذشته اشاره کردند و خداوند را به خاطر وجود چنین نعمت و رهبر بی بدیلی سپاس گفتند و گفتند در کشور های منطقه ما اگر مسئولی بیمار شود برای معالجه به کشورهای اروپایی اعزام می شود و لی رهبر معظم انقلاب در کشور خودمان مداوا شدند و فرمودند ما به داشته های خودمان افتخار میکنیم و سخنان ایشان در مصاحبه هنگام ترخیص از بیمارستان را یک رسوایی برای امریکا و عملی برای ابطال نقشه های شوم آنها دانستند و گفتند آمریکاییها خودشان داعش را بوجود آورده و حالا میخواهند با درگیری با داعش قهرمان نمایی کنند.

در بیان مناسبتها به روز زیارتی خاص امام رضا ع (بیست و سوم ذیقعده)و روز دحوالارض (بیست و پنجم ذیقعده)اشاره کردند و به نقل از روایات گفتند:نخستین رحمتی که بر زمین نازل شد روز 25 ذیقعده بود . هرکس این روز را روزه بگیرد مثل این است که شصت ماه روزه گرفته باشد ،در این روز امام مهدی عج قیام خواهد کردو روزه داری و شب زنده داری این روز اهمیت خاصی دارد.

31 شهریور سالروز آغاز جنگ تحمیلی و هفته دفاع مقدس را یاد آور شدند و گفتند چون دفاع ما در طول این سالها دفاع ازآبرو و حیثیت اسلام که مقدس ترین چیزها هستند بود دفاع مقدس نام گرفت .و رواج فرهنگ شهادت طلبی،معرفی اسلام به دنیا ،اثبات برخورداری ملت از قدرت غیبی و استمرار روح اسلام انقلابی را از دستاوردهای دفاع مقدس بیان کردند.

خطیب جمعه بخش مزایجان با توجه به اول مهروشروع سال تحصیلی جدید ضمن تبریک به دست اندر کاران امر تعلیم و تربیت و تشکر از زحمات اموزش و پرورش و اولیاء ،از دانش آموزان خواستند علم آموزی را به معنای واقعی شروع کنند و معلمان و مربیان هم از هیچ خدمتی برای آنها فروگذار نکنند و معلمان با تمام وجود در خدمت آموزش ،تعلیم و تربیت دانش آموزان باشند زیرا جهنمیان هم از بوی بد لاشه عالم بی عمل در رنج هستند . در پایان ضمن اشاره به سالروز شهادت امام جواد ع و برشمردن فضائل آن حضرت ذکر مصیبت و توسل به ایشان نمودند.

 


 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک