سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469910

  بازدید امروز : 85

  بازدید دیروز : 115

" منبری در فضای مجازی "

 
پسرکم ! ... اندرزهای حکیمان را بپذیر و فرمانهایشان را پی گیری کن [امام علی علیه السلام ـ در سفارش به پسرش محمّدبن حنفیه ـ]
 
نویسنده: ::: شنبه 93/6/22::: ساعت 8:23 صبح

بنام خدا 

هشتادو هشتمین نمازجمعه بخش مزایجان

 در خطبه اول :

پس از دعوت خود و همه نمازگزاران به رعایت تقوی و حدود الهی به تقوی از دیدگاه قرآن پرداختند وبا بیان آیه سوم سوره طلاق (خداوند روزی می دهد از جایی که فکرش را نمی کنید و هر کس بر خدا توکل کند خداوند اورا کافی است)کفتند:ثمره تقوی توکل بر خداست و وقتی به خدا توکل میکنیم پشتوانه ای عظم و مورد اطمینان داریم و جای نگرانی نیست.تقوا مراتب و مراحلی دارد که مرحله اول آن ترک محرمات و عمل به واجبات و مرحله دوم آن پرداختن به مستحبات و پرهیز از مکروهات است . امام علی ع می فرمایند:انسان با تقوا کسی است که از گناه پرهیز کند. رسول اکرم ص فرمودند:عمل کن به واجبات الهی تا با تقوا ترین مردم باشی . در این خصوص هر شخصی ابتدا باید مرجع تقلیدش را مشخص کند و با مراجعه به رساله ی او حلال و حرام را تشخیص دهد که این راه عملی انجام مرحله اول تقواست.تقوی یعنی اهمیت دادن به واجبات و نماز از همه واجبات واجب تر است و بهترین مستحبات به یاد هم بودن است که هردوی این عمل در نماز جمعه نهفته است .ایشان در ادامه به برخی مستحبات سفارش شده در ماه ذیقعده من جمله نماز روز یکشنبه این ماه اشاره کردند و به نقل از رسول مکرم اسلام ص گفتند:هر کس این نماز را بجا آورد توبه اش پذیرفته گناهانش آمرزیده دشمنانش در قیامت از او راضی قبرش نورانی والدینش از او راضی و مغفرت شامل والدین و ذریه اش می شود.

و در خطبه ی دوم:

مجددا نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت کردند وبه نقل از امام علی ع گفتند:تقوا این است که انسان از هر آنچه او را به سوی گناه می کشاند بپرهیزد.بنا بر این نه تنها باید از گناه بپرهیزیم بلکه باید از چیزهایی که ما را بسوی گناه می کشاند بپرهیزیم.در ادامه به خبر بستری شدن و بازگشت سلامتی به وجود ذی جود قلب تپنده جهان اسلام مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اشاره کردند و ضمن شکر گزاری به درگاه حق گفتند:خبر بستری شدن ایشان تیتر اول اخبار جهان شد که این خود نشان از نقش ارزنده و موثر ایشان در تحولات جهانی و همچنین ارادت پاکدلان و آزاد اندیشان جهان نسبت به ایشان است . به لطف الهی و به تدبیر خود ایشان با اطلاع رسانی شفاف و به موقع هم خوشحالی ارادتمندان رقم خورد و هم باعث جلوگیری از نشر شایعات و اکاذیب شد . ایشان همچنین از بانیان ایستگاه صلواتی در ورودی مصلا به شکرانه سلامتی رهبر معظم انقلاب تشکر کردند . در بحث مناسبتها سالروز شهادت شیخ محمد خیابانی و رحلت ایت الله حائری موسس حوزه علمیه قم را گرامی داشتند و برای علو درجات ایشان دعا کردند ایشان گفتند عمل شیخ محمد خیابانی نشان دهنده وجود روحیه استکبار ستیزی در وجود ایرانیان در همه اعصار و عمل شیخ عبدالکریم حائری ثمره ی تقواست.سالروز قتل عام صبرا و شتیلا و کشتار 3300 نفر فلسطینی بیگناه در 40 ساعت را یاد اور شدند و گفتند خداوند خودش ظالمان را نابود می کند.درگذشت دکتر شهریار و روز شعر و ادب پارسی را گرامی داشته و گفتند:اگر شعر و شاعر ارزشی باشد و شاعر به دنبال اهداف اسلامی و انسانی باشد مورد قبول و تایید اسلام است و نه تنها رد نمی شود بلکه مورد تشویق قرار میگیرد.اغاز اعزام حجاج به سرزمین وحی را یاد اور شده و در فضیلت حج گفتند :همین بس که در ماه رمضان با آن عظمت هر روز از خدا می خواهیم که حج را نصیب ما گرداند. مناسک حج فرصتی بزرگ برای بهره مندی امت اسلام از برکات سرزمین وحی برای ارتباط با خدا و بحث برای برطرف کردن مشکلات جهان اسلام و تلاش برای ایجاد وحدت و همدلی بین مسلمانان در دنیایی که استکبار به دنبال ایجاد تفرقه است می باشد.امریکا گفته می خواهیم ائتلاف ضد تروریسم راه بیندازیم آن هم بدون ایران و سوریه که خود قربانی تروریسم و نوک پیکان مبارزه با تروریسم هستند . این اقدام آنها بدون ایران و سوریه مانند سایر اقداماتشان به نتیجه نخواهد رسید و ثمره آن نزدیکی بیشتر جهان اسلام است.ایشان همچنین درآستانه شروع سال تحصیلی جدید توصیه کردند که خانواده ها لوازم التحریر را به اندازه خریداری کنند تا باعث اسراف و ایجاد تورم نشود و به فکر نیازمندان هم باشند . وتولید کنندگان نیز محصولاتی مطابق با فرهنگ ملی و دینی تولید کنند.

لازم به ذکر است بین دو نماز به شکرانه سلامتی رهبر معظم انقلاب سجده شکر برگزار شد و شهر دار مزایجان از تصمیم شهر داری برای موزاییک فرش پیاده روها و آسفالت کوچه ها خبر داد.



 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک