سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469873

  بازدید امروز : 48

  بازدید دیروز : 115

" منبری در فضای مجازی "

 
دانش بی عمل مانند کمان بی زه است . [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: ::: جمعه 93/6/14::: ساعت 6:12 عصر

بنام خدا

 جمعه چهاردهم شهریور ماه سال هزار و سیصد و نودو سه ، نهم ذیقعده هزارو چهار صد و سی و پنج و پنجم سپتامبر دوهزار و چهارده . اذان ظهر به افق شهر مزایجان ساعت دوازده و پنجاه و چهار دقیقه .هوا نسبت به هفته های قبل کمی گرمتر ،مصلای نماز جمعه مملو از نمازگزاران، حاج سبز علی حسامپور مجری، مجید آقای حسینی قاری ،  آقاسهراب غلامی موذن و هشتادو هفتمین نماز جمعه بخش با حضور پر شور مردم مومن و ولایتمدار و به امامت حجه الاسلام میرشکاری  امام جمعه بخش مزایجان برگزارشد .

ایشان در خطبه اول :

پس از دعوت خود و همه نمازگزاران به رعایت تقوی و حدود الهی به تقوی از دیدگاه قرآن پرداختند و باتوجه به قرار داشتن در آستانه میلاد با سعادت امام رئوف حضرت رضا ع ,به توضیح و تفسیر ایه 7 سوره حجرات که میفرماید خداوند ایمان را محبوب شما و فسق و فجور را منفورتان قرار داده است ،پرداختند و گفتند در روایت است که از امام محمد باقر ع پرسیدند آیا محبتی که به شما اهل بیت داریم غیر از ایمان است ؟امام ع فرمودند:آیا ایمان چیزی غیر از محبت اهل بیت است آیا در دین غیر از حب و بغض هست؟محبت برای خدا و بغض برای خدا.حب و بغضی که انسان نسبت به افراد و مسائل اطراف خود دارد اگر برای خدا باشد جزء ایمان اوست.محبت اهل بیت س.ع اساس ایمان است.امام باقر ع به آیه 7 حجرات استناد کردند و گفتندیکی از نعمتهای   خدا به بندگانش این است که در دل آنها کششی نسبت به ایمان ایجاد میکند.و در ادامه ایمان باید عمل هم وجود داشته باشد. همانطور که به اهل بیت ایمان داریم باید به آنها محبت داشته باشیم. کسانی که میخواهند محبت خدا راداشته باشند باید از پیامبر خدا و ائمه و جانشینان برحق آنها تبعیت کنند.اگر تبعیت صورت گرفت خداوند شما را دوست دارد و گناهانتان را می بخشد.دوست داشتن باید طرفینی باشد .اگر بنده ، خدا را دوست داشته باشد خداوند هم بنده را دوست دارد. دوست داشتن خداوند با حساب و کتاب است.حضرت عیسی ع فرمود:محبت شما به خدا زیبا و محبت خداوند به شما زیباتر است.طوری عمل کنید که خداوند شما را دوست داشته باشد.نماز و تقوی بدون محبت اهل بیت معنا ندارد و یکی از مصادیق تقوا و محبت به اهل بیت حضور در مجالس شادی و عزای اهل بیت است.امام صادق ع فرموده اند:تقوی یعنی آنجا که خداوند امر کرده باشیم و آنجا که نهی کرده نباشیم.

و در خطبه ی دوم:

مجددا نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت کردند و گفتند تقوی معیار برتری هرکسی است.و در ادامه به هفته تعاون پرداختند و گفتند تعاون یکی از مسائل راهبردی و پر برکت است . در دین ما به تعاون مفید سفارش شده است و قرآن کریم میفرماید : در کارهای نیک بایکدیگر همکاری کنید و در کارهای بد همکاری نکنید.سرمایه های کوچک را جمع کنید تا بتوانید اقتصاد و اشتغال پایدار داشته باشید.

ایشان به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با اعضای مجلس خبرگان اشاره کردند و توجه به موضوع علم و فن آوری ،اقتصاد و فرهنگ به عنوان عوامل کلیدی در افزایش اقتدار،قوی بودن برای نقش آفرینی در نظم نوین جهانی و موثر بودن در نظم در حال تغییر جهان برای مقابله با تهاجم غرب را از نکات اساسی فرمایش ایشان دانستند و به نقل از معظم له گفتند:اختلاف سلیقه سیاسی نباید وحدت را از بین ببرد زیرا خواست دشمن تفرقه است حمایت و همراهی از دولت و دستگاههای اجرایی در شرایط فعلی وظیفه همه است و اشکالات هم باید گفته شود و دولتمردان هم انتقاد پذیر باشند.جنگهای متعدد رژیم صهیونیستی تاثیر مهمی در فروپاشی غرب دارد و جنگ اخیر غزه معجزه اساست و ایستادگی و مقاومت مردم در منطقه ی کوچک بسته ای باعث به زانو در آمدن نماد قدرت غرب یعنی اسرائیل شد.ایشان در ادامه به تحریمهای جدید آمریکا ضد ایران در استانه مذاکرات هسته ای  اشاره کردند و گفتند این مسئله چند مطلب را بیان میکند که :تصمیم گیران امریکا تحت سلطه اسرائیل هستند. رجال سیاسی امریکا تعادل ندارند،بر تصمیمات آنها نباید اعتماد کرد ،اقتصاد مقاومتی را باید جدی گرفت وامریکا به دنبال ماجرا جویی است نه به دنبال حل مسئله.

فرا رسیدن سالروز میلاد با سعادت امام رضا ع را پیشاپیش تبریک گفته و شرکت در مجالس اهل بیت را مصداق تقوا دانستند و از نمازگزاران خواستند در مراسم جشن میلاد امام رضا ع در مسجد جامع حضور یابند.و نقل کردند که امام کاظم ع مکررا می فرمودند این (امام رضا ع ) بهترین فرزندان من است .گواه باشید وکیل من در زمان حیات و وصی من بعد از مرگم است.

هفدهم شهریور سالروز قیام خونین مردم و کشتار بی رحمانه آنها توسط حکومت پهلوی را یاد آوری کردند و ضمن گرامیداشت یاد شهدای آن روز ،این قیام را نقطه عطفی در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی دانستند.و گفتند مسئولین میراث دار شهدا هستند و باید در حفظ آن تلاش کنند.روز سواد آموزی را یاد آوری کردند و گفتند با توجه به تعالیم دین مبین اسلام باید برای با سواد شدن اقدام کنیم و با سوادان نیز برای این کار در خدمت بی سوادان باشند.سالروز وفات شهید ایت الله مدنی و وفات ایت الله طالقانی را گوشزد کرده و برای علو درجات ایشان و سایر علمای اسلام دعا کردند.

حمله به برجهای دوقلوی ساختمان تجارت جهانی در امریکا را کار خود آنها برای ایجاد دستاویز و بهانه برای حمله به افغانستان و سایر کشورهای منطقه و ناشی از خوی ستیزه جویی جبهه استکبار دانستند.

ایشان در حین خطبه های امروز از زحمات مسئولین و دولتمردان خدوم و بویژه  نماینده محترم شهرستان جناب اقای دکتر زارع به جهت دعوت از معاون محترم وزیر جهاد کشاورزی جهت حضور در منطقه و شهرستان و بررسی و پیگیری مشکلات کشاورزان تقدیر و تشکرکرده و برای ایشان سلامتی و توفیق مسئلت نمودند.



 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک