سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469863

  بازدید امروز : 38

  بازدید دیروز : 115

" منبری در فضای مجازی "

 
ـ در توصیف قدرت خدای سبحان ـ :اوست که آفریده هایش را در دنیا ساکن کرد و پیامبرانش را به سوی جنّ و انس فرستاد تا برایشان پرده از دنیا برگیرند [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: ::: جمعه 93/5/31::: ساعت 5:15 عصر

بنام خدا ی خوب و مهربان       سلام خدا قوت. وقت بخیر

امروز جمعه سی و یکم مرداد ماه سال هزار و سیصد و نودو سه ، بیست و پنجم شوال هزارو چهار صد و سی و پنج و بیست و دوم آگوست دوهزار و چهارده . اذان ظهر به افق شهر مزایجان ساعت دوازده و پنجاه و هشت دقیقه .هوا خنک بطوری که میشد گذر از نیمه تابستان را احساس کرد.و مصلای نماز جمعه پر بود از نمازگزاران. آقا رضا رحیمی مجری و علی اکبر عطاری قاری بود و حاج عطا اسلامی هم اذان گفت و هشتادو پنجمین نماز جمعه بخش با حضور پر شور مردم مومن و ولایتمدار و به امامت حجه الاسلام جعفر زاده  امام جمعه موقت بخش مزایجان برگزارشد .

ایشان در خطبه اول :

پس از دعوت خود و همه نمازگزاران را به رعایت تقوی و حدود الهی سالروز شهادت رییس مذهب جعفری  امام جعفر صادق ع را به پیشگاه ولی عصر عج و نایب برحقش حضرت امام خامنه ای و همه نمازکزاران تسلیت گفتند و گفتند:خداوند به ما توفیق پیروی از دستورات نورانی امام صادق ع عنایت فرماید. همه ائمه معصومین ع بعد از حضرت رسول ص راه ایشان را ادامه دادندو خون خود را در این راه فدا کردند .ما معتقدیم که هیچ یک از ائمه ع به مرگ طبیعی از بین نرفته اند بلکه همه آنها به طریقی یا به زهر جفا یا شمشیر توسط دشمنان اسلام به شهادت رسیده اند .تاریخ پر فراز و نشیب اسلام نشان می دهد که ائمه ع همیشه با ظالمان و دشمنان دین مبارزه میکرده اند.دوران امامت امام صادق ع به علت وجود اختلاف بین بنی امیه و بنی عباس فرصت مناسبی برای فعالیت آن حضرت فراهم شد ایشان آن فرصت را مغتنم

شمردند و به تربیت شاگردانی پرداختند که تعداد آنها به چهار هزار نفر میرسید و همه از دانشمندان بزرگ دینی شدند که در تبلیغ دین مبین اسلام و سیره و روش ائمه معصومین و بیداری و آگاهی دادن مردم نقش بسیار ارزنده ای داشتند.یکی از اساسی ترین کارهای آن حضرت نشر علوم و معرف اسلامی و اگاهی دادن به توده مردم بود. یکی از نکات مشترک زندگانی ائمه معصومین ع این بود که برای بصیرت دادن توده های مردم تلاش میکردند و در این راه تا اهداء جان و خون ایستادگی میکردند.بصیرت آن چیزی است که همه معصومین تلاش میکردند تا مردم زمان خود را بیدار کنند و آگاهی دهند همان چیزی که دشمنان از آن میترسیدند و با آن مبارزه میکردند و دشمنان از بیداری مردم و آگاهی و آشنایی آنها با معارف دین به شدت می ترسیدند و در همه زمانها به هر طریقی سعی میکردند که جلو این کار را بگیرند . در زمان امام علی ع گروههای مختلفی برای این کار با امام علی ع مبارزه میکردند و آن چه که بیش از همه چیز آن حضرت را رنج می داد جهل و انحرافاتی بود که عده ای مسلمان نما بوجود آورده بودند . سایر ائمه نیز با چنین مشکلی مواجه بودند علمایی که فتوای قتل امام حسین ع را صادر کردند هم گفتند ما از رسول الله ص شنیده ایم که فرمود هر گاه حسین خروج کرد خونش مباح است انچه برای ائمه سخت بود زحمت و تلاش نبود بلکه این بود که منحرفین با انحرافات فکری و جهل جلو بصیرت و آگاهی مردم و در نتیجه جلو رشد اسلام را بگیرند . مهمترین کار امام صادق ع بیداری مردم بود معرفی عناصر و افکار ضد دین بود ایشان دانشمندان بزرگی را تربیت کرد که کار انها بصیرت و آگاهی دادن به مردم بود. امروز نیز شرایط چنین است.دشمنان کمر همت بسته اند که به هر طریقی نور اسلام و مسلمانان و خصوصا شیعه را خاموش کنند و برای این هدف به هر حیله ای متوسل میشوند انها می دانند اگر علوم و معارف بلند دین اسلام در جهان منتشر شود دیگر نمی توانند بر توده های مختلف حکومت کنند و نمی توانند به ظلم خود ادامه دهندلذا ما وظیفه داریم در ایام شهادت امام جعفر صادق ع با برپایی مجالس عزاداری برای نشر علوم و معارف اسلامی تلاش کنیم رسول اکرم ص فرموده اند من دو امانت گرانبها در بین شما دارم یکی قران و دیگری اهل بیتم اگر به این دو تمسک جویید گمراه نخواهید شد. تاریخ به ما نشان میدهد هر زمانیکه مسلمانان از قرآن یا اهل بیت جدا شده اند سرنوشت بدی در انتظار آنها بوده است الان ببینید مسلمانان منحرف چه وحشیگریهایی بوجود می آورند . از خداوند می خواهیم که ما را از پیروان اصیل امام صادق ع قرار دهد.و با تحصیل علم دین بتوانیم خدمات ارزنده ای به جوامع بشری بکنیم . در زمان ما یکی از شاخصه های مراجع تقلید یعنی حضرت امام خمینی ره از نجف اشرف قیام میکند و با تحمل مشکلات و زحمات بسیار علم اسلام را در جهان بلند می کند کسی که با قال الباقر و قال الصادق بطور کامل آشنا شد اینگونه توانست مستکبران را به لرزه اندازد.اگر همه با معارف دینی آشنا شوند دیگر جامعه بشری روی ذلالت را نخواهد دید. خدایا ما را با معارف اهل بیت و علوم قرآن و اسلام بیشتر اشنا کن.


و در خطبه ی دوم:

 مجددا نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت کردند و به مناسبتهای هفته پرداختند . ایشان مهمترین مناسبت پیش رو را هفته دولت دانستند و گفتند :هفته دولت ضمن بزرگداشت یاد شهدای دولت بخصوص شهید رجایی و شهید باهنر ؛فرصتی است برای بزرگداشت مسئولین و دولتمردان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ارج نهادن به زحمات انها.این ایام فرصتی برای تقدیر از دولتمردان و خادمان به مردم و کشور در هر مرحله ای است. کشور ما امروز از هر زمان دیگر نیاز بیشتری به حفظ وحدت و وحدت ملی دارد موضع گیری رییس جمهود در برابر استیضاح وزیر علوم که گفت من به درک نمایندگان احترام میگذارم نشان از وجود وحدت بین قوای سه گانه کشور و مسئولین است.درایت مسئولین برای مقابله با فرصت طلبی های دشمن ضروری است دولت ما مشغول خدمت رسانی است و رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) با این واژه که همه بچه های انقلاب هستند از آنها حمایت کردند. در مسائل خارجی اسرائیل با حمله به غزه بر وحشیگریهای خود افزود و آنچه دلگرم کننده است بیداری مسلمانان و آزادیخواهان جهان است که به حمایت از مردم مظلوم فلسطین به خیابانها آمدند که نوید بیدارتر شدن ملتهاست .از انجا که اسرائیل کینه دیرینه و دشمنی خاص با اسلام و جمهوری اسلامی دارد هر روز نقشه ها ی جدیدی اجرا میکند و با حمایت استکبار به دنبال ایجاد تفرقه بین مسلمانان است که امروزه با تشکیل گروههای تکفیری به اسلام اسیب می زنند. جنایات تکفیریهای داعش در عراق و سوریه را ببینیم و باید کاملا هوشیار باشیم که اسیر توطئه های دشمن نشویم. دولتمردان هر چه بیشتر به مردم خدمت کنند و منویات مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهند  کمتربا مشکل مواجه می شوند. ما مفتخریم در جهان اسلام رهبری مثل امام خامنه ای (مدظله العالی) داریم که در بحرانهای ساختگی دشمن سکاندار خوبی برای کشور و نظام بوده اندو از بلا و گرفتاری نجات داده اند. ترس دشمن از ایران از اسلام و از جمهوری اسلامی است و هدف آن مبارزه با آن است . باید همه کمک کنیم ندای مظلومیت مردم فلسطین را به جهان برسانیم . کاری که حضرت امام خمینی ره با نامگذاری روز قدس انجام داد .استکبار به دنبال کم رنگ کردن روز قدس بود اما موفق نشد . جالب اینجاست که در کابینه رژیم صهیونیستی اختلاف افتاده و خود اعتراف می کنند که در جنگ غزه با شکست و انزوای جهانی مواجه شده اند. خداوندا از تو می خواهیم روزی فرا برسد که اسرائیل و استکبار ریشه کن گردند.

به مناسبت شهادت امام جعفر صادق ع مراسم عزاداری بین دو نماز برگزار شد



 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک