سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469908

  بازدید امروز : 83

  بازدید دیروز : 115

" منبری در فضای مجازی "

 
نگاهداری دین، ثمره معرفت و اساس حکمت است . [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: ::: جمعه 93/5/24::: ساعت 5:10 عصر

بنام خدا 

سلام خدا قوت. وقت بخیر

جمعه بیست و چهارم مرداد ماه سال هزار و سیصد و نودو سه ، هجدهم شوال هزارو چهار صد و سی و پنج و پانزدهم آگوست دوهزار و چهارده . اذان ظهر به افق شهر مزایجان ساعت دوازده و پنجاه و نه دقیقه .هوا خنک بطوری که میشد گذر از نیمه تابستان را احساس کرد.و مصلای نماز جمعه پر بود از نمازگزاران. آقا رضا رحیمی مجری و سعید اقا برزگر قاری بود و آقا رسول الله یاری هم اذان گفت و هشتادوچهارمین نماز جمعه بخش با حضور پر شور مردم مومن و ولایتمدار و به امامت حجه الاسلام میرشکاری امام جمعه محترم بخش مزایجان برگزارشد .

ایشان در خطبه اول :

ابتدا نماز گزاران را به رعایت تقوی و حدود الهی دعوت کردند وبه موضوع تقوا از دیدگاه قرآن پرداخته گفتند :خداوند در سوره فرقان یکی از ویژگی بندگان خود را خوف از خدا میداند .بندگان خدا وعده های عذاب الهی را جدی میگیرند و از مقام خدا خوف دارند .ترس از خدا اهرمی درونی است که انسان را از ارتکاب گناه باز می دارد. رسول اکرم (ص) فرموده اند انسان با ایمان بین خوف و رجاء قرار دارد و همیشه از مقام خدا ترسان و به فضل خداوند امیدوار است .ایشان همچنین آیات 40 و 41 سوره نازعات را بیان کردند و گفتند :کسانی که از مقام خداوند می ترسند نفس خود را از هوا و هوس باز میدارند و جایگاهشان در بهشت است و کسانی که از خدا نمی ترسند جایگاه آنها جهنم است . نترسیدن از خدا ثمره ی بی تقوایی است . میزان ترس از خداوند در اعمال انسان مشخص میشود افراد خداترس در همه شئونات و امور زندگی خود مطابق فرامین الهی رفتار میکنند. همسر آزاری،همسایه آزاری و.... را انجام نمیدهند و حق الله و حق الناس را رعایت میکنند.ترس از خدا مراتبی دارد . هرچه مرتبه ترس از خدا بالاتر باشد میزان تقوا نیز بیشتر است.امام علی ع گریه ی از ترس خدا را کلید گشایش رحمت الهی میداند . پیامبر گرامی اسلام ص بالاترین مردم از نظر مقام در نزد خدا را کسانی میداند که بیشتر از مقام خدا هراسانند.

و در خطبه ی دوم:

 مجددا نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی فراخواندند وگفتند بشر باید با ترس از خدا مراقب اعمالش باشد و به بیان مناسبتها پرداختند . ایشان 26 مرداد سالروز بازگشت اولین گروه از آزادگان را گرامی داشتند و به گوشه هایی از سختیها و رنجها و فشارهایی که آزادگان عزیز و خانواده هایشان متحمل شده اند اشاره کردند و گفتندباید به تبعیت از حضرت امام ره و مقام معظم رهبری مد طوری رفتار کنیم که به آرمانهای آزادگان خیانت نشود .

با یاد اوری 28 مرداد سالروز کودتای امریکایی ،انگلیسی سال 1332 برای برگرداندن شاه به ایران به گوشه هایی از خیانت استکبار به ملت ایران اشاره کردند و به نقل از مقام معظم رهبری مدظله العالی اعتماد بیجا به امریکا،تسلط دشمن بر دستگاههای حکومتی و عدم حضور مردم در صحنه را عوامل این کودتا دانستند و گفتند ما برای جلوگیری از تکرارا چنین حوادثی هرگز به امریکا اعتماد نمیکنیم و باید بر دستگاههای حکومتی کسانی حاکم باشند که دلخوشی به استکبار نداشته باشند و مردم هم همیشه در صحنه حضور داشته باشند.

سی ام مرداد روز جهانی مسجد و سالروز حمله به مسجد گوهرشاد را یاد آور شده و گفتند حضور مردم در مسجد ضامن دیانت آنها و عامل پیگیری مطالباتشان است.

در ادامه گفتند دشمن در صدد است حاشیه سازی کند تا فکر مسئولین را مشغول کرده و آنها را از حل مشکلات مردم باز دارد پس لازم است مسئولین در همه سطوح مواظب بیانات و موضع گیریهای خود باشند .

در پایان برنامه های ایام شهادت حضرت امام جعفر صادق ع در مزایجان را اعلام کردند و ضمن دعوت از همگان برای شرکت در این برنامه ها از آنها خواستند حرمت این ایام را نگه دارند.



 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک