سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469927

  بازدید امروز : 7

  بازدید دیروز : 95

" منبری در فضای مجازی "

 
بردبارى و درنگ از یک شکم افتادند و هر دو از همت بلند زادند . [نهج البلاغه]
 
نویسنده: ::: جمعه 93/5/17::: ساعت 5:4 عصر

بنام خدا ی خوب و مهربان  /   سلام خدا قوت. وقت بخیر

 جمعه هفدهم مرداد ماه سال هزار و سیصد و نودو سه ، یازدهم شوال هزارو چهار صد و سی و پنج و هشتم آگوست دوهزار و چهارده . اذان ظهر به افق شهر مزایجان ساعت سیزده  .هوا آفتابی با گرمای بی سابقه در مزایجان.و مصلای نماز جمعه مالامال از نمازگزاران. آقا محسن روشن مجری بود و آقا علی اکبر عطاری قاری بود و علی آقای خان محمدی    هم اذان گفت و هشتادوسومین نماز جمعه بخش با حضور پر شور مردم مومن و ولایتمدار و به امامت حجه الاسلام میرشکاری امام جمعه محترم بخش مزایجان برگزارشد .

ایشان در خطبه اول :

ابتدا نماز گزاران را به رعایت تقوی و حدود الهی دعوت کردند و با بیان آیه 13 حجرات گفتند: گرامی ترین مردم نزد خدا با تقوا ترین آنها است . در این ایه دو نکته و مطلب مهم وجود دارد یکی معرفی معیار بهترین مردم و دیگری معیار نزد خداوندمتعال است و این نشان می دهد که تقوی اصل و موضوع مهمی است که باید در باره آن بگوییم و بشنویم و بخوانیم و بدانیم و عمل کنیم . امام علی ع میفرمایند : همراه با جماعت مسلمانان باشید زیرا دست خدا با جماعت ،این امام بزرگوار یکی از راههای کسب تقوی را همراه بودن با جماعت دانسته اند که یکی از مصادیق همراهی با جماعت شرکت در عبادات جمعی مثل نماز جمعه است .ایشان ضمن تشکر از حضور پرشور نمازگزاران با توجه به نزدیک بودن فصل برداشت محصولات از آنها خواست تا با برنامه ریزی و هماهنگی دقیق در فصل کار فرصت شرکت در نماز جمعه را از دست ندهند.همچنین به نقل از امام علی ع گفتند:بدترین مردم کسی است که از اینکه مردم او را گنهکار بدانند پروا نداشته باشد .واین عمل زمانی اتفاق می افتد که قبح گناه در جامعه از بین برود .ایشان مواردی را در خصوص رعایت حقوق دیگران در مراسمات شادی و عروسی تذکر دادند و گفتند اسلام دینی عقل گراست و با خرافه پرستی مخالف است.

و در خطبه ی دوم:

 مجددا نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی فراخواندند وگفتند حیف است که انسان به خاطر لذت زودگذر زندگی دنیوی لذت جاودانگی دنیای آخرت را از دست بدهد.در ادامه به مناسبتها پرداختند و سالروز شهادت دیپلماتها و خبرنگار ایرانی در افغانستان بدست گروه طالبان را یاد آور شده و ضمن گرامیداشت یاد آن شهدای مظلوم ,روز خبر نگار را به همه خبرنگاران خصوصا خبرنگاران استان فارس,شهرستان بوانات و بخش مزایجان  وهمه کسانی که  در صدا و سیما  و مطبوعات و فضای مجازی و .... فعالیت خبری و اطلاع رسانی دارند تبریک گفتند و گفتند خبرنگار واقعی مشکلات را بیان می کند اما سیاه نمایی نمی کند و خدمات را بیان میکند ولی غلو نمیکند و به نفع گروه خاصی نمی گوید.در همه صحنه ها و پدیده های اجتماعی حضور دارد. مسئولین باید زمینه فعالیت چنین خبرنگارانی را فراهم کنند و دامنه انتقادپذیری خود را بالا ببرند.و از خبرنگاران بخش مزایجان خواست در همه صحنه ها و امور بخش حضور داشته باشند و اطلاع رسانی کنند.

سالروز شهادت حمزه سیدالشهدا ع را یاد اور شدند و در وصف این شهید بزرگ گفتند ایشان از حامیان بزرگ رسول اکرم ص و دین اسلام بودند که افتخار حضور در جنگ بدر و خندق را در کارنامه خود دارد.

در اشاره به روز مقاومت اسلامی در سالروز پیروزی حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه علیه رژیم سفاک صهیونیستی ،گفتند دراین روزها هم اسرائیل در جنگ 30 روزه در برابر مقاومت دلیرانه مردم مظلوم غزه شکست خورده و مقاومت و ایستادگی مردم فلسطین آنها را مجبور به عقب نشینی کرده است.و به نقل از رهبر معظم انقلاب گفتند:وظیفه همه کشورهای اسلامی است تا با حامیان رژیم صهیونیستی برخورد اقتصادی و برخورد سیاسی داشته باشند.

در پایان از هیئت امنا ء مسجد جامع و بانیان خیر جهت تلاش در رفع مشکل کم آبی مسجد تشکر کردند و همه را به صرفه جویی در مصرف آب دعوت کردند.

از استاندار محترم استان فارس ,نماینده محترم شهرستان درمجلس شورای اسلامی ,فرماندار بومی شهرستان  به خاطر حضور آنها در کلنگ زنی دو پروژه مهم گاز رسانی و جاده مزایجان تشکر نمودند و زحمات بی شائبه ایشان در پیگیری امور بخش قدر دانی نمودند و از مسئولین اجرایی شهرستان و پیمانکاران خواستند در اجرای پروژه ها سرعت عمل داشته باشند و با تعلل و ایجاد وقفه زحمات این عزیزان را زیر سوال نبرده و باعث نا امیدی مردم نشوند.

متن اصلی و مفصل خطبه ها


 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک