سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469804

  بازدید امروز : 94

  بازدید دیروز : 4

" منبری در فضای مجازی "

 
دانشمندان، پاکترین مردم در خلق و خوی وکم طمعترین آنان در خلقت و طبیعت اند .و مرکّب آنان برتر از خون شهیدان است [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: ::: جمعه 93/3/30::: ساعت 11:37 عصر

امروز جمعه سی ام خرداد ماه سال هزار و سیصد و نودو سه ،بیست و دوم شعبان هزارو چهار صد و سی و پنج و بیستم ژوئن دوهزار و چهارده . اذان ظهر به افق شهر مزایجان ساعت دوازده وپنجاه و شش دقیقه .هوا آفتابی و نسبتا گرم .نماز گزاران دسته دسته ،سواره و پیاده به طرف مصلای نماز جمعه می روند . آقای علی اکبر عطاری قرآن خواند و اقا مهدی حسینی هم اذان گفت. مجری برنامه هم اقا محسن روشن بود وهفتاد و ششمین نماز جمعه بخش به امامت حجه الاسلام میرشکاری امام جمعه محترم بخش مزایجان برگزارشد .ایشان در خطبه اول :

ابتدا نماز گزاران را به رعایت تقوی و حدود الهی دعوت کردند و به بررسی تقوا از دیدگاه قرآن کریم که با قرائت آیه ی اول سوره ی نساء آغاز گردیدپرداختند و گفتند در بخش دوم این آیه به نکاتی از قبیل:پرهیز از مخالفت با امر خدا،کمک گرفتن ازهر نیرویی فقط با در نظر گرفتن خداوند ،مساله ی صله ی رحم ودر سطحی بالاتر همبستگی با برادران دینی اشاره داردکه اهمیت صله ی رحم روز به روز بیشر مشخص می شود ودلیل پناه بردن به ماهواره و...تنهایی حاصل از کمرنگ شدن مساله ی صله ی رحم است ویکی از نشانه های تقوا رعایت مساله ی صله ی رحم در چهار چوب احکام دینی است. همچنین رعایت حقوق همسرو فرزندان وظلم نکردن به آنها. 

در ادامه درمورد نزدیک شدن ماه مبارک رمضان واهمیت مساجد مطالبی بیان شد وتوصیه شد که مساجد از لحاظ فیزیکی ومعنوی آماده شوند و دعوت از مبلغان دینی برای این ماه مورد توجه قرار گیرد. مساله ی احکام در پایان ذکر شد. درمورد کسانیکه روزه ی قضا دارند اول باید روزه ی قضای خود را بگیرند وبعد روزه ی مستحبی بگیرند.

خطبه ی دوم:

ایشان مجددا همگان را به رعایت تقوی و حدود الهی دعوت کردند و به نقل از رسول مکرم اسلام  ص گفتند :هرکس به تقوی روی آورد از دنیا روی گردان می شود و تقوا عامل رویگردانی انسان از دنیا می باشد .و گفتند مرگ را گریزی نیست در نتیجه بهترین راه برای انسان رعایت تقواست . در ادامه از اقدام خوب و شایسته رییس جمهور در میزبانی رقبای انتخاباتی خود به مناسبت 24 خردادماه تشکر و قدر دانی نمود و این حرکت را وحدت افرین خواندند و ابراز امیدواری کردند همه مسئولین حتی مردم از این رفتار الگو گیری کنند.

در بحث مناسبتها به سالروز بمب گذاری در حرم مطهر امام رضا ع اشاره کرده و گفتند مردم اماده مقابله با تعرض به ساحت مقدس ائمه هستند. سالروز شهادت دکتر چمران را یاد آور شده و ایشان را فردی دانستند که ضمن تحصیل در آمریکا دیانت و معنویت خود را حفظ کرد و علم و ایمان را باهم داشت.سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی و اغاز هفته قوه قضائیه را یاد آوری کردند و خواستارارتباط بیشترمسئولین قضایی با مسئولین و ائمه جمعه شدند .روز اصناف و روز صرفه جویی در مصرف اب را یاد آوری کردند و به مسئولین توصیه کردند که با برنامه ریزی صحیح مانع از قطعی آب مصرفی در ماه مبارک رمضان شوند .و از کسبه خواستند حلال و حرام را رعایت کنند و هنگام نماز حد اقل درب مغازه خود را ببندند.و در خصوص روز مبارزه با مواد مخدر گفتند با پناه بردن به مساجد و دوری از ماهواره ها مانع گسترش مواد مخدر شویم.در پایان از بسیجیان شرکت کننده در فراخوان گردان بیت المقدس شرکت کرده و در نماز جمعه نیز حضور داشتند تشکر و قدر دانی کردند.



 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک