سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469923

  بازدید امروز : 3

  بازدید دیروز : 95

" منبری در فضای مجازی "

 
با درد خود بساز چندانکه با تو بسازد . [نهج البلاغه]
 
نویسنده: ::: جمعه 92/12/16::: ساعت 6:26 عصر

نماز وحدت بخش و دشمن شکن  جمعه  این هفته( 16/12/92 ) به امامت حجه الاسلام و المسلمین میرشکاری امام جمعه محترم بخش مزایجان وبا حضور پر شور نمازگزاران اقامه گردید .

حجه الاسلام میرشکاری  در ابتدا همه نمازگزاران را به رعایت تقوی و حدود الهی دعوت کردندودر ادامه شرح دعای امام زمان عج به فراز (باز دار دستهای ما را از ستم و دزدی )پرداختندوگفتند ظلم از بزرگترین گناهان و گناه کبیره است و  ظلم وستم موجب تخریب و تباهی قلب،روح و جان میشود و عامل اضطراب و نا آرامی در زندگی است.و هرجا حقی از دیگران ضایع شود ظلم صورت گرفته است. در تعالیم دینی ما جانب اعتدال رعایت شده است و ظلم یعنی خارج شدن از اعتدال و اینکه چیزی در جایگاه خود قرار نگیرد . و به نقل از امام علی ع گفتند :از جو ر و ستم دوری کن زیرا  

بوی بهشت به مشام ستمگر نمی رسد.و چگونه ستم روا دارم برای بدنی که به سرعت به کهنگی می گراید و از هم می پاشد.ایشان گفتند در صورت ارتکاب ظلم ،عواقب سخت و زود رسی در انتظار ماست و حتی اگر شهید هم ظلم کرده باشد اسیر عواقب آن می شود و ظلم او همراه سایر گناهانش بخشیده نمی شود .پس افراد باید با هم مهربان باشند و حقوق اجتماعی را رعایت کنند و متاسفانه بر اثر وجود ماهواره ها غیرت اجتماعی ضعیف شده و افراد نسبت به خطاها و مظالم دیگران بی توجه شده و احساس مسئولیت نمیکنند.باید مراقب باشیم خصلتهای نیکو از بین نرود .

در خطبه دوم نیز نماز گزاران را  به رعایت تقوا و حدود الهی دعوت کردندوبا توجه به برگزاری دومین دوره مسابقات حفظ ،قرائت و تفسیر قرآن کریم ستاد نماز جمعه بخش مزایجان در روز شنبه هفدهم اسفند ماه از همگان برای  حضور در مراسم افتتاحیه این مسابقات دعوت کردند.

خطیب جمعه مزایجان فرا رسیدن سالروز میلاد با سعادت حضرت زینب س و روز پرستار را به نمازگزاران و جامعه پرستاری کشور تبریک گفتند وبا بیان روایتی گفتند :هرکس یک شبانه روز از بیماری پرستاری کند مثل برق از پل صراط میگذرد.و برای پرستاران اجر و پاداش و برای بیماران شفای عاجل آرزو کردند.

ضمن یادآوری تقارن ایام فاطمیه با ایام نوروز از نمازگزاران خواستند با برنامه ریزی صحیح طوری عمل کنند که شان و حرمت این ایام حفظ شود و مراسم جشنهای خود را به قبل یا بعد از این ایام موکول نمایند .

 همچنین گفتند که فردا (هفدهم اسفند )مرکز نیکو کاری بخش مزایجان به همت کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان افتتاح می شود و در رابطه با روز نیکوکاری گفتند هر روز روز نیکوکاری است و نیکوکاری منحصر به ایام و زمان خاصی نیست .و ستاد نماز جمعه بخش مزایجان کمکهای مردمی امروز خود را به جشن نیکوکاری هدیه میکند .و امام کاظم ع فرموده است :برای خدا بندگانی هست که تلاششان رفع حوائج مردم است و این گروه در قیامت از ایمن یافتگان هستند.

در ادامه به دیدار رییس و اعضای مجلس خبرگان رهبری با مقام معظم رهبری پرداختند:تبیین وظایف اصلی نظام در شرایط حساس کنونی ،واقع بینی و دیدن نقاط مثبت در کنار نقاط ضعف ،اعتماد به نیروهای مومن و انقلابی ،مرزبندی صریح و شفاف با جبهه استکبار ،نترسیدن از دشمن ،تکیه و توکل به خدا و مردم ،تقویت تلاش جهادی ,توجه به فرهنگ دینی و گفتمان سازی در جامعه را از نکات قابل توجه سخنان معظم له در این دیدار دانستندو هشدار دادند که نکند با برداشت منفی از فضای بوجود آمده اعتدال نیروهای مومن به حاشیه رانده شوند و از متولیان فرهنگی خواستند که اجازه ندهند برخی رسانه های خود فروخته به نظام و انقلاب حمله کنند .

حجت الاسلام میرشکاری همچنین توجه ویژه مقام معظم رهبری به شیراز ،فارس و سومین حرم اهل بیت ع را یاد آور شدند و گفتند دشمنان سالهاست که برای جدا کردن فارس از اهل بیت ع تلاش میکنند.

در ادامه سالروز ارتحال ایت الله ربانی و بزرگداشت سید جمال الدین اسد آبادی را گرامی داشتند و گفتند ایت الله ربانی از یاران امام ره بودند و سید جمال الدین اسد آبادی در غرب با فرهنگ غربی آشنا شد ولی فرهنگ دینی واسلامی خود را از یاد نبرد و این یک درس بزرگ است .

روز بزرگداشت شهدا را یاد آور شدند و گفتند مهمترین کار در حق شهدا و خانواده آنها عمل به توصیه شهدا است که بشتر آنها توصیه کرده اند امام را تنها نگذارید ،پشتیبان ولایت فقیه باشید و نگذارید احکام دین روی زمین بماند.. و توصیه کردند که احترام و حرمت خانواده شهدا را داشته باشیم.

لازم به ذکر است که به مناسبت هفته منابع طبیعی کاظمی بخشدار مزایجان و مسئولین ادارات محیط زیست و منابع طبیعی شهرستان در نماز جمعه بخش مزایجان حضور داشتند و امام جمعه محترم ضمن گرامیداشت هفته منابع طبیعی از حضور این مسئولین عزیز تشکر و قدر دانی نمودند. 

نماز جمعه این هفته به رایحه دل انگیز یاد و خاطره شهیدان رضا و کریم دهقان حسامپور معطر بود .

 


 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک