سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 469990

  بازدید امروز : 5

  بازدید دیروز : 14

" منبری در فضای مجازی "

 
کسی جز نابخرد نادان، دانش و دانشوران را سبک نمی شمرد . [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: قاسم میرشکاری ::: سه شنبه 94/10/15::: ساعت 12:0 صبح

بیانات مقام معظم رهبری دردیدارائمه جمعه سراسرکشور

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم‌(1)

الحمدلله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا و نبیّنا ابی‌القاسم المصطفی محمّد و علی آله الطّیبین الطّاهرین المعصومین سیّما بقیّةالله فی الارضین.

 خیلی جلسه‌ی مطلوب و جذّابی است برای بنده؛ جلسه‌ای که در آن شما برادران عزیز، ائمّه‌ی محترم جمعه، کارگزاران معنوی و فرهنگی انقلاب در سراسر کشور در آن حضور دارید. کاش میتوانستیم با یکایک شما برادران عزیز بنشینیم و صحبت کنیم. افسوس که هم وقت و هم توان و نیروی کارآمد، آن‌چنان نیست که به بنده این توفیق را بدهد که بتوانم با شما یکایک بنشینیم، صحبت کنیم و از شما بشنویم. دوست میداشتم که بتوانم از خطبه‌های نماز جمعه‌ی شما گاهی بشنوم. سابق به بعضی از شهرستان‌ها که میرفتیم، مقیّد بودم خطبه‌ی جمعه‌ی آن شهرستان را که از رادیو پخش میشد بشنوم؛ حالا دیگر مسافرتهایمان هم کم شده، این توفیق هم کمتر به ما دست میدهد. به‌هرحال این جلسه برای من جلسه‌ی مغتنمی است؛ شما را زیارت کردیم؛ گزارش جناب آقای تقوی را هم شنیدیم که مبسوط و مشروح و مفید بود. دو مطلب من عرض میکنم در این دیدار؛ یک مطلب ادامه مطلب...

 
نویسنده: ::: جمعه 94/10/11::: ساعت 4:22 عصر

بسمه تعالی

در آستانه پانزدهم دیماه سالروز برگزاری اولین نمازجمعه بخش مزایجان و در سرمای زمستان دلهای گرم و پرشور نمازگزاران بخش مزایجان به سوی مصلای نمازجمعه پر کشید و به یاری خداوند متعال یکصد و  پنجاه و ششمین نماز جمعه بخش به امامت حجه الاسلام میرشکاری امام جمعه محبوب بخش برگزار شد .

خطبه اول :

حجه الاسلام میرشکاری  ابتدا  خود و همه نمازگزاران را به رعایت تقوی و حدود الهی دعوت کردند و تقوی را وسیله نجات انسانها از بدیها و زذائل اخلاقی دانستند. ایشان حسادت را ادامه مطلب...

 
نویسنده: ::: جمعه 94/10/4::: ساعت 9:13 عصر

اولین امام جمعه ای که از طرف حضرت امام(ره) تعیین شد، مرحوم آیت الله طالقانی(ره) بودند و اولین خطبه ای که ایشان ایراد فرمودند، در روز 5 مرداد 1358 هـ.ش و یا27 جولای 1979 میلادی بود. متن خطبه مرحوم آیت الله طالقانی(ره) اهمیت فوق العاده نمازجمعه را در جمهوری اسلامی ایران کاملا نشان می دهد. ایشان در آن خطبه، بعد از خواندن آیه ای از سوره مبارکه جمعه، درباره نمازجمعه فرمودند: «این آیه، دستور اجتماع توحیدی و عظیم جمعه است؛ همین اجتماعی که سال ها در متن ما مسلمانان ایران، به صورت نیمه تعطیل درآمده بود. امروز طلیعه انجام این فریضه بزرگ الهی، این صف بزرگ توحید و جهاد است.»

مسئله دیگری که اشاره نمودند این بود که: ادامه مطلب...

 
<      1   2      

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

اشتراک